Într-o piață imobiliară în continuă dezvoltare, în care atât agenții imobiliari, cât și agențiile imobiliare apar și dispar în ritm accelerat, iar cei care rezistă un timp mai îndelungat sunt foarte puțini, Premier Imobiliare a reușit performanța de a intra în cel de-al 26-lea an de activitate. Despre ce au învățat în acești ani, dar și despre încercările prin care au trecut, am vorbit cu Giulio Angheloiu, Presedinte Premier Imobiliare

Ce noutăți aduce Premier Imobiliare în cel de-al 26-lea an de activitate?

"Toate-s vechi și nouă toate". Probabil așa aș fi răspuns în urmă cu, să zicem, 15 ani. Am văzut, însă, că toți acești ani i-au pedepsit pe cei anchilozați în cutume, și asta nu doar în industria imobiliară.

42944-premier26.jpg Aș spune, în schimb, că în permanență este loc de reinventat și reinterpretat, de readaptat produse și servicii cu potențial, de adus mai aproape de noile cerințe si tendințe. Trebuie să fii conștient că, dacă nu te numeri printre cei mai buni, la un moment dat vei dispărea din piață sau vei fi un actor nesemnificativ.   

 Spre exemplu, la sfârșitul anului 2019 am readus în lumina reflectoarelor, împreună cu ingenioasa echipă RUN prin IMOPEDIA.ro si RealManager.ro, un proiect de acum zece ani, care a scris istorie în sud. La acea vreme, am creat un trend ce s-a răspândit în mai toate cartierele Capitalei, creând mici enclave si poli de interes (cum, dealtfel, ar fi normal să se întâmple în acest oraș sufocat). Este vorba despre împărțirea Zonei de Sud în opt subzone, o dată cu devoalarea și definirea acestora către publicul larg. Sub toate formele sale, pornind, în mod evident, de la componenta imobiliară și trecând prin toate obiectivele de interes - infrastructură, unități de învățământ, instituții publice, notariate, supermarketuri etc. O mai bună cunoaștere a zonei generează o investiție care satisface nevoile prezente, dar, la fel de important, pe cele din viitorul apropiat.
Sper ca, în foarte scurt timp, site-urile de zone (Apartamente-Oltenitei.ro, Apartamente-Titan.ro, Popesti-Leordeni.ro, Apartamente-Metalurgiei.ro, etc...) să devină varianta modernă a renumitei "Pagini aurii", iar orice doritor să le consulte înainte de a lua o decizie de cumpărare/ închiriere.

Care au fost cele mai importante schimbări pe care le-ați făcut de-a lungul timpului pentru a rămâne în prima linie în piata imobiliară?

Fără doar și poate, răspunsul este "Academia Premier". Cred că aceasta a fost schimbarea permanantă și, probabil, cheia succesului.  Este, de fapt, o înclinație spre a nu lua nimic "de-a gata", de a atrage lângă tine oamenii potriviți, pe care să îi aduci, în cel mai scurt timp, de la necalificat la profesionist. Asta se întâmplă doar dându-le TOTUL, din prima clipă. Dar despre asta merită să vorbim altădată, mai pe larg.

Daca v-ati putea întoarce în timp, ce ați schimba la modul în care ați început business-ul? Ati face ceva diferit?

Deși am făcut, mai mult ca sigur, toate greșelile posibile, nu văd cum aș putea schimba ceva. Istoria trebuie judecată punctual, la momentul la care s-a produs. Ori, la inceputul anilor '90, în acel întuneric de după perioada comunistă, am făcut tot ce se putea. Am învățat capitalismul de la zero, așa cum am învățat și această meserie. Eram limitat în tot și toate, de la informații, posibilități de exprimare, tehnologie,  cultură economică. Așadar,  dacă m-aș intoarce în 1994, nu aș vrea să am laptop și Samsung Note, aș folosi aceeași bază de date pe format hârtie.

Care au fost cele mai importante lectii pe care le-ați învățat in tot acest timp?

Toate lecțiile învățate în acești 25 de ani au și componenta lor malefică sau lipsită de deontologie.

Eu consider că am de ales - să imi respect principiile sau să mă las condus de lecțiile dure din acești 25 de ani :)

Deși cred că principala lecție ar fi "să nu ai încredere" în oricine, prefer să rămân un etern optimist și să dau credit persoanelor cu care interacționez, înca de la bun început. Ba mai mult, ofer apoi a doua sau a treia șansă.

Care sunt greșelile pe care nu le poate evita nicio persoană care face business in imobiliare?

O capcană pe care nu prea ai cum să o eviți constă în supraevaluarea potențialului tău sau al companiei tale, neadaptarea la dinamica pieței (lucrăm cu marfă care, în anumite perioade, e mai perisabilă ca salamul din Mega Image). Apoi există și tentația permanentă de a-ți "păcăli" clienții (si aici avem forme infinite, de la cele mărunte, "nevinovate", la cele cu conotații penale).

Cum s-a schimbat perceptia publicului in privința agentului imobiliar?

Deși au trecut atâția ani - prea mulți, aș zice - agentul imobiliar nu și-a căpătat un statut, un renume. Dovada cea mai simplă este faptul că are tendința de a-și cosmetiza titulatura, spunându-și ba broker, ba consilier, ba eu mai știu cum.

Doar o breaslă bine închegată va putea să se bată cu pumnul în piept pentru o reputație. Momentan, în percepția multora, agent imobiliar înseamnă suma tuturor greselilor făcute sau nefăcute (adevărate sau simple basme) de-a lungul timpului de cei care au avut tangență cu această meserie.

Ati schimbat modelul de business in cei 26 de ani? Vă gândiți să faceți asta în viitorul apropiat?

Am schimbat modelul de business în urmă cu aproximativ zece ani, când am trecut de la veșnica "intermediere" la un sistem propriu. Momentan, acest sistem ne vine mănușă,  se pare ca a inspirat piața și a devenit un must pe segment.

Ce așteptări are publicul in relatia cu profesioniștii din acest domeniu? Ce așteptări au noii veniți in domeniul imobiliar?

Așteptările clienților sunt peste cele cotidiene, întâlnite în prestări de servicii curente.

Datorită valorii si importanței obiectivului (vânzarea sau cumpărarea unei proprietăți), agentul imobiliar este încărcat de către părți  cu toată presiunea tranzacției. Dacă totul iese bine, nu primește osanale (doar și-a facut meseria). În schimb, dacă sunt sincope, există un singur vinovat – agentul imobiliar.

4 February 2020