Agenția imobiliară ProCapital Development a împlinit zilele trecute un an de la înființare pe piața din România. Cum a fost acest an, cu bune și cu rele, cu lecții învățate și misiuni îndeplinite, am aflat de la Olga Barcari, director general în cadrul companiei imobiliare.

I: Cum a fost anul care a trecut pentru ProCapital Development?

OB: În primul rând, aș vrea să spun că nu este primul an în care ProCapital Development își desfășoară activitatea pe piața imobiliară, având în vedere faptul că această companie datează din anul 1989. Avem, așadar, mulți ani de experiență internațională. În acest prim an de activitate pe piața imobiliară din România, am reușit să facem tot ceea ce ne-am propus.

Astfel, am deschis un birou imobiliar modern amplasat chiar în centrul Capitalei, care a fost nominalizat pentru cel mai bun birou, conform IPC. De asemenea, am deschis alte două sucursale – în sectorul 6 și în zona Fundeni. Lucrăm cu o echipă de agenți imobiliari care îndeplinește atât criteriile noastre de selecție, cât și toate așteptările clienților noștri.

În momentul de față, ne poziționăm ca cea mai bună companie imobiliară nouă din România.

I: Care este cea mai importantă lecție învățată în primul an?

OB: Întrucât nu suntem noi pe piața imobiliară și mecanismele de funcționare a pieței sunt similare în diferite țări, am încercat să învățăm toate lecțiile înainte să începem activitatea în România. În acest fel, sperăm să evităm repetarea ​​greșelilor noastre și ale concurenților noștri.

I:Care sunt cele mai mari greșeli pe care le-ati făcut?

OB: Nu aș spune că am făcut greșeli în primul an de activitate pe piața imobiliară din România, ci mai degrabă că am întâmpinat dificultăți, din cauza  unor diferențe dintre piața de aici comparativ cu alte piețe de desfacere în care activăm. Am încercat, de fiecare dată, să găsim un răspuns competent și o soluție pentru a clarifica situațiile întâmpinate și am făcut-o în mod rational și calm, ceea ce ne-a adus multe reușite.

I: Care credeți că sunt nevoile reale ale cumpărătorilor?

OB: Fiecare broker imobiliar care este conștient de faptul că activitatea sa profesională este într-adevăr o vocație trebuie să știe ce se întâmplă în sufletul cumpărătorului în momentul realizării uneia dintre cele mai importante tranzacții din viața sa. Una dintre componentele importante ale succesului în vânzări este o abordare individuală a fiecărui client, cunoașterea preferințelor, preocupărilor, dorințelor, oportunităților și obiectivelor sale.

Timpul și concurența mondială au dictat noile condiții pentru vânzarea de bunuri imobiliare, în care vânzătorul este obligat să fie atent, sensibil, conștient de nevoile fiecărui client, făcându-le distincție prin vorbire, comportament și aspect. În general, psihologia vânzărilor se bazează pe manipularea nevoilor interne ale clientului. În același timp, pentru a gestiona ceva trebuie să știți totul despre el. Primul pas către aceste cunoștințe este de a determina scopul pe care îl are cumpărătorul.

De regulă, locuințele sunt achiziționate în următoarele scopuri:

- loc de trai, propriu zis;

- investiții;

- cumpărare pentru copii sau rude;

- îmbunătățirea codițiilor de trai în comparație cu fosta locuință;

- schimbarea condițiilor de trai (din cauza dificultăților financiare).

După determinarea scopului, brokerul alege un stil individual de comunicare și comportament cu clientul.

I: Care sunt cele mai mari frici ale cumpărătorilor?

OB: Cumpărătorii au destule motive să aibă o frică în domeniul procurarii bunurilor imobile, ceea ce este de înțeles, în condițiile în care o tranzacție imobiliară este o procedură complexă care implică sume mari de bani. Cu toate acestea, în lista de temeri de bază există, de asemenea, teama de un agent imobiliar, sau, dacă vreți, teama de a întâlni un agent imobiliar incompetent.

Desigur, și frica de necunoscut este puternică. În cazul în care cumpărătorul se confruntă cu astfel de emoții, arată frică și neînțelegere a acțiunilor unui broker imobiliar, datoria unui specialist este să-i explice totul în detaliu și să dea informații complete și corecte. Desigur, nu este nevoie să ascundeți dificultățile, dar nu ar trebui să vă concentrați asupra acestora, altfel cumpărătorul se va teme de dificultăți și va crede că agentul său și, prin urmare, și el însuși este vulnerabil.

O frică la fel de importantă a clienților de pe piața imobiliară este teama că vor fi dezamăgiți. Astfel, feedback-ul pozitiv din partea cumpărătorilor din același complex rezidențial sau din obiecte ale aceluiași dezvoltator îl va ajuta să devină mai sigur și să aibă mai multă încredere în compania care îl deservește.

De multe ori, fricile cumpărătorilor vin din experiențe anterioare.
Desigur, cumpărătorii se tem și de opiniile altora, care pot părea mai importante decât propriile lor opinii. În acest caz, este imperative necesară intervenția unui specialist imoboliar cu o experiență bogată, care poate salva situația.

I: Ce așteaptă clienții de la o agenție/un agent imobiliar(a)?

OB: Dacă rugați  agenții imobiliari  să descrie  portretul profesionistului ideal, ei vor spune că este o persoană activă, bine orientată pe piața imobiliară, care este la curent cu evoluția tehnologiei, care are calități de lider și are noțiuni de psihologie, pentru a putea câștiga încrederea  clienților. Nu uitați că agentul imobiliar ideal ar trebui să poată lucra cu obiecțiile și fricile clienților, să atingă obiectivul propus, fără a încerca să se  impună. Totodată, el ar trebui să fie întotdeauna gata să răspundă prompt și adecvat la "surprizele" pe care le prezintă în mod regulat piața imobiliară.

Pe de altă parte, pentru cumpărător, agentul imobiliar ideal este o persoană care rezolvă instantaneu și independent orice problemă de tranzacție. O rezolvă într-o săptămână și ia comisioane slabe. Asta  e tot!

Desigur, majoritatea vânzătorilor și cumpărătorilor înțelege că șansele de a se întâlni cu un agent imobiliar ideal (în opinia lor) sunt mici, așa că evaluează potențialul agent imobiliar printr-o serie de calități ale aspectului exterior, psihologic și de afaceri.

Profesionalismul este inclus - este clar că nimeni nu are nevoie de amatori.

I: Ce planuri aveti pe termen scurt si mediu?

OB: În primul rând, pentru a deveni compania imobiliară №1 în București, avem în vedere deschiderea a cel puțin o filială în fiecare sector al Capitalei,  pentru comoditatea clienților noștri. Totdată, lucrăm la automatizarea completă a tuturor proceselor de lucru, creșterea furnizării de servicii pentru vânzarea/cumpărarea de bunuri imobiliare la un nou nivel în România, dar și la realizarea de investiții și implementarea de noi proiecte în România.

42476-echipa_pro.jpg

29 July 2019