România a reuşit să speculeze exportul, în condiţiile în care aproape toţi investitorii au intrat în stand-by, în această perioadă. Astfel, ţara noastră a reuşit să atingă statutul de exportator net de panouri termoizolante. Producătorii locali au mizat de faptul că segmentele industrial şi de retail sunt singurele care încă se mai dezvoltă la nivelul întregii lumi, aşa că au atacat această oportunitate.

25861-panouri-termoizolante.jpgRomânia a găsit o bună piaţă de desfacere pentru panourile termoizolante în regiune. Momentul ales pentru export nu a fost deloc întâmplător, iar strategia a implicat un efort din partea tuturor jucătorilor reprezentativi. Astfel, principalii producători de panouri au investit constant în dezvoltarea producţiei la nivel local şi au mizat pe evoluţia cerererii de pe segmentele industrial şi  retail.

Atât segmentul de retail, cât şi cererea de spaţii industriale au cunoscut ani la rând o evoluţie constantă, factori care au contribuit la dezvoltarea producţiei de panouri la nivel local. A crescut în ultimul timp şi gradul de specializare a producţiei în acest domeniu, firmele din piaţă putând răspunde cerinţelor complexe venite din partea proiectanţilor.  Practic, în ultimii ani majoritatea panourilor vândute la nivel local au fost produse în România”, a declarat Marian Pîrvu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Panouri şi de Profile din România.

Astfel, aproximativ 1,5 milioane metri pătraţi de panouri produse în România au plecat la export, în timp ce importurile s-au situat la aproximativ un milion mp. Companiile care fac parte din Asociaţia Producătorilor de Panouri şi Profile din România sunt ArcelorMittal Construction România, Coilprofil, Isopan, Lindab, MBS, Megaprofil, Plannja, Plastsistem, Ruukki şi Topanel.

CITEȘTE ȘI: Case pe pământ, la preţ de garsonieră. Cât este mit, cât realitate?

 

 

6 August 2012