Reparaţiile la bloc sunt unele dintre cele mai dificile demersuri. De la punerea de acord a locatarilor până la găsirea unei firme şi stabilirea modului în care se va face lucrarea, totul este supus dezbaterii. IMOPEDIA.ro a pregătit un sumar al informaţiilor care trebuie cunoscute de toţi cei care intenţionează să facă lucrări de întreţinere, reparaţii sau amenajare a scării.

26761-home_parts.jpgAnotimpul rece este, de obicei, unul plin de probleme, atunci când locuieşti la bloc. Cei mai afectaţi sunt locatarii din construcţiile care nu au fost reabilitate, în special aceia care locuiesc la nivelurile extreme. Cei la de etajele inferioare au de suferit atunci când sunt probleme cu instalaţiile, iar cei de la etajele superioare se confruntă cel mai des cu probleme de izolaţie. Aceste două categorii sunt primele care solicită reparaţia blocului şi, de obicei, vecinii care nu resimt problemele, nu sunt dispuşi să împartă cheltuielile.

„În momentul acesta, termoizolaţiile sunt cele mai solicitate servicii de către clienţi, pentru ajustarea problemelor, mai ales în cazul blocurilor din Bucureşti. Majoritatea solicită hidroizolaţii şi termoizolaţii. Locatarii se plâng că le plouă în casă sau că frigul trece prin pereţi parcă fără bariere. Dar pentru a putea face schimbările, este nevoie de acordul tuturor”, spune Florentina Ioniţă, manager de vânzări Banat Group.

Chiar dacă este greu de obţinut, acordul majorităţii este inevitabil, mai ales în cazurile de forţă majoră. Însă cu cât sunt mai mari întârzierile generate de discuţiile în cadrul asociaţiilor de proprietari, cu atât preţul este mai mare.

„Până la urmă, se ajunge la o concluzie comună, se prezintă ofertele în cadrul asociaţiilor, se alege compania. În principiu, se aşteaptă până în ultimul moment, dar sunt şi clienţi vigilenţi care ne anunţă din timp. Astfel ne uşurează şi nouă munca şi lor situaţia, căci costurile sunt mai mici atunci când lucrarea nu este mai complicată”, arată Octavian Mihai Guruianu, reprezentant Banat Group.

Clienţii care îşi fac abonament primesc preţuri preferenţiale, considerabil mai mici

Dificultatea lucrării este calculată însă pe mai multe paliere, iar preţurile sunt stabilite individual pentru fiecare proiect. Totuşi, pentru a micşora cheltuielile clienţilor, cele mai multe companii din domeniu au ales să lucreze cu sistemul de abonament.

„Abonamentele pe care noi le oferim pornesc de la 99 de lei/an şi pot ajunge la 990 lei/an. Aceste preţuri nu includ preţul materialelor, dar asigură un discount de 10% pentru orice lucrare. În plus, garantează faptul că suntem disponibili în orice zi a anului, la orice oră”, arată oficialii Handyman Servicii SRL.

„Prin sistemul de abonare, se încheie un contract, se plătesc undeva la 2-4 lei de apartament/lună şi oricând, indiferent dacă e zi lucrătoare sau weekend sau sărbătoare, orice problemă apare, avem echipe la dispoziţia clientului. Manopera nu se mai plăteşte, se achită doar materialele folosite, şi nici acestea întotdeauna. Dacă este vorba despre un manşon sau o ţeavă, nu se pune problema preţului”, continuă Octavian Mihai Guruianu.

Ca un reper pentru nivelul preţului, pentru un bloc cu patru etaje la care trebuie schimbate instalaţiile de apă, la un necesar de 11 metri liniari de conductă, preţul estimativ este de 1.700 euro. Pentru hidroizolaţii, preţul care include toate serviciile este de 40 RON/mp.

Serviciile profesionale de curăţenie costă 1 euro/mp

Pentru blocurile care au acoperit deja toate problemele, mai există şi posibilitatea externalizării serviciilor de curăţenie. Cu alte cuvinte, se poate renunţa la serviciile tradiţionale ale femeii de serviciu, care se pot schimba cu servicii profesioniste de menaj. Diferenţa se simte însă puternic la preţ. Pentru fiecare metru pătrat curăţat, clientul trebuie să achite aproximativ un euro.

„Serviciile de curăţenie au fost interesante iniţial pentru firme, companii mari, birouri. Acum au început să apeleze la el şi scările de bloc sau persoanele fizice. Le uşurează mult munca, în momentul în care compania vine cu toate ustensilele, utilaje şi produsele necesare, clientul nu mai are nicio grijă”, încheie Florentina Ioniţă.

CITEȘTE ȘI Cât vei plăti întreţinerea la iarnă? Poţi să afli cu exactitate, trebuie doar să ştii pe cine să întrebi

 

9 October 2012