Nume mari la nivel mondial sunt atrase de performanțele economice ale României, astfel că își fac simțită prezența pe piața locală. În ultimii doi ani, 80 de noi branduri și-au deschis unități la noi în țară, respectiv aproape 170 de noi magazine, arată cel mai recent studiu CBRE. Jumătate din noii retaileri provin din Italia, SUA și Franța.

38205-retail.jpgRomânia a atras un număr record de noi retaileri, în ultimii doi ani: 80 de noi companii au deschis aproape 170 de noi magazine la noi în țară și plănuiesc să deschidă alte 30 unități, în următorul an. Potrivit noului raport CBRE intitulat „Cât de activă este piața de retail din România”, suprafața de retail ocupată de noii veniți este de 30.000 mp.

„Tipologia mărcilor, suprafața ocupată de acestea, amplasarea primului magazin variază foarte mult. Brandurile nou intrate sunt atât branduri de lux, precum Vionnet sau Michael Kors, branduri de fashion precum Sinsay și Mohito, dar și magazine de decorațiuni (H&M Home, English Home) și chiar și cafenele (Tchibo Coffe Store sau Columbus Café). Acest număr record de noi intrări este corelat cu performanța macro-economică, mai precis cu creșterea PIB în perioada analizată de 3,3%, substanțial peste creșterile înregistrate în alte țări europene”, explică specialiștii CBRE.

  • Majoritatea chiriașilor se orientează către o amplasare centrală a primului magazin (94%), în cadrul centrelor comerciale (82%), în București (68%)
  • A doua opțiune (în special pentru brandurile de lux) vizează un spațiu stradal sau în cadrul unor galerii comerciale
  • București rămâne favoritul companiilor internaționale (două treimi dintre retaileri preferă Capitala pentru deschiderea primului magazin)
  • Jumătate din mărcile analizate au inaugurat o unitate și în Constanța, Timișoara, Brașov, Ploiești, Iași sau Cluj Napoca

Aproape jumătate dintre noii comercianți provin din segmentul fashion. Totodată, aproape 50% dintre noii intrați în piață provin din Italia, SUA sau Franța, în timp ce majoritatea magazinelor a fost inaugurată de retaileri din Polonia, Germania sau Marea Britanie. De asemenea, sistemul francizei este preferat de 65% dintre noii comercianți.

Marii retaileri internaționali vor continua expansiunea în România, în viitorul apropiat

„Pentru următoarea perioadă, ne așteptăm să vedem și mai multe intrări în piață, în condițiile în care România va deveni cu adevărat o destinație comercială. Acest lucru se va întâmpla în condiții de creștere macro-economică, a consumului intern, a venitului disponibil pentru cumpărături și de relaxare fiscală”, subliniază Laura Dumea Bencze, Head of Research Romania & CEE Research Analyst.

Totodată, specialiștii se așteaptă ca orașele regionale să devină mai atractive, în condițiile în care va crește oferta de centre comerciale de a treia generație, căutate de marii retaileri internaționali. O astfel de creștere se va remarca ori prin dezvoltări noi, ori prin renovarea celor existente.

Nu în ultimul rând, brandurile românești se mândresc cu activitate intensă la scară internațională. Printre cei mai dinamici retaileri, care cuceresc în special piețele europene, sunt Musette, Farmec, Nissa, Braiconf și eMAG.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

18 September 2015