Grupul Avrig 35, unul dintre cei mai mari investitori din imobiliarele romanesti, intentioneaza sa inceapa anul viitor un numar de 5-7 proiecte imobiliare pe piata locala, costul total al investitiilor fiind evaluat la 200 mil. euro. Ce anume s-a schimbat pentru a permite o strategie atat de agresiva de investitii? Haydn Wright, directorul executiv al companiei, spune ca ultimele 3 luni au modificat felul in care investitorii straini percep riscul asociat pietei locale.
Grupul Avrig 35 avea in 2007 un portofoliu de proiecte finalizate si in plan in valoare de circa 1 mld. euro. Compania este dezvoltatorul unor proiecte ca Charles de Gaulle Plaza sau Iris Shopping Center Bucuresti si Pitesti, care au fost deja vandute.
Ce a determinat schimbarea de mentalitate in randul investitorilor straini fata de piata locala? Raspunsul este: hipermarket-urile. Toate marile hipermarket-uri sunt increzatoare in piata si au o politica agresiva de extindere in urmatorii ani. "Trebuie sa investesti acum pentru a aduce spatii pe piata in 2012-2013, cand economia se va stabiliza", spune Wright.
29 October 2010