Negocieri pâna la sfârsitul saptamânii
Seful AVAS a mentionat ca negocierile cu Ford asupra privatizarii Automobile Craiova (Daewoo) s-ar putea finaliza pana la sfârsitul acestei saptamâni. „Noi am facut o prezentare foarte
corecta a societatii, activ si pasiv. Am discutat foarte mult cu Ford pentru ca nu este o tranzactie obisnuita de vanzare a unei afaceri. Practic, cand vinzi o afacere, nu vinzi doar locul
unde sa faci productia, ci vinzi si utilajele si know-how-ul si piata de desfacere. De data acesta, Ford vine cu propria lui piata de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu
investitii majore, de 675 milioane de euro, deci practic ei iau doar locatia in care sa-si desfasoare activitatea si forta de munca calificata“, a spus Atanasiu. În aceste zile, autoritatile
de la Bucuresti poarta ultimele discutii cu Ford pentru vânzarea pachetului majoritar de actiuni la fosta uzina Daewoo de la Craiova. Directorul Ford Motor Europe, John Fleming, a apreciat ca
va fi nevoie de o perioada cuprinsa între 12 si 15 luni de la încheierea acordului de vânzare, pentru adaptarea uzinei de la Craiova la productia de automobile marca Ford. Fleming a refuzat
sa precizeze care va fi modelul care va fi produs la Craiova însa The Sunday Times’ sustine ca cel mai probabil candidat este noua versiune a modelului Ford Fiesta, model ce urmeaza sa fie
prezentat la salonul de la Frankfurt sub forma concept car-ului Verve. Ford intentioneaza sa produca la Craiova 300.000 de autovehicule anual, din care 90% vor fi exportate, ceea ce ar
conduce la o crestere a productiei autohtone de autovehicule la peste 500.000 unitati anual, luând în calcul si modelele Dacia produse de Renault la Pitesti. România s-ar situa astfel, în
regiune, dupa Cehia si Polonia, însa ar depasi Slovacia si Ucraina, tari cu o industrie auto bine dezvoltata, si s-ar mentine în continuare mult peste volumele de productie din Ungaria si
Slovenia.
5 September 2007