
80% din cele 10.000 de agentii imobiliare active inainte de criza sunt mici, cu unu sau doi angajati. Ele sunt cele mai expuse la criza, pentru ca nu au resurse financiare sa reziste si or sa-si inceteze activitatea. Nu or sa fie falimente propriu-zise, ci inghetarea activitatii pana vin vremuri mai bune", a declarat Ion Radu Zilisteanu, directorul grupului de firme de profil Intermedias si fost presedinte al Asociatiei Romane a Agentiilor Imobiliare (ARAI). Potrivit acestuia, doar aproximativ 8.000 de agentii mai functioneaza in prezent, numarul urmand sa scada in continuare.
Nici agentiile mari nu o duc foarte bine si au inceput sa se pregateasca de criza inca de la inceput de an. Coldwell Banker Affiliates of Romania, reprezentanta companiei americane de consultanta imobiliara in Romania, introduce de saptamana viitoare un program de francizare pentru agentiile de cartier cu probleme. " Nu vrem doar sa ne aparam brandul nostru, ci suntem dispusi si sa ii ajutam cu bani in schimbul unui procentaj din actiunile companiei. Momentan, suntem in negocieri avansate cu zece astfel de agentii si ne uitam si in tara. Ei or sa isi pastreze segmentul pe care activau, oricum, aproximativ 50% din activitatea noastra se axa pe partea de apartamente vechi. O sa le oferim acces la toate proprietatile pe care le avem in portofoliu. Este o masura impotriva crizei, pentru ca impreuna vom avea o putere mai mare", a subliniat Valentin Ilie, CEO-ul companiei.
In asociatiile profesionale, numarul membrilor scade, pentru ca agentiile nu mai considera necesar sa plateasca cotizatia.
Din cele 200 de agentii cate sunt membre ale ARAI, aproximativ 5-10% incep sa plateasca tot mai greu cotizatiile. "Deja apar falimente ale agentiilor imobiliare de cartier, insa nu sunt vizibile, pentru ca exista mii de astfel de firme, iar in momentul in care una nu mai are clienti, isi inchide activitatea. Anul acesta se va acutiza situatia si, eventual, vor ramane in viata agentiile mari", a mentionat Cristian Popescu Ialomita, vicepresedintele ARAI si directorul agentiei Omni Pro Com. Acesta a spus ca vom asista la falimente si in cadrul companiilor care au apucat sa faca imprumuturi pentru achizitia de terenuri si care intentionau sa construiasca locuinte. "Acestia sunt nevoiti sa-si plateasca creditele si nu au din ce. Aceia care au avut un profit scontat de 30%, marja medie cu care se mergea in ultima perioada, isi permit sa scada pretul cu 30%, numai pentru a scapa de credite si a nu ramane in incapacitate de plata. Insa prevad ca preturile vor scadea cu mai mult de 30%", explica Popescu Ialomita. In aceste conditii, exista posibilitatea ca o parte dintre dezvoltatori sa renunte la serviciile de brokeraj, pentru a-si reduce din costuri, insa aceasta miscare nu va face decat sa reduca din expunerea apartamentelor scoase la vanzare, este de parere Valentin Ilie.
"Restructurarea, limitarea cheltuielilor, marketingul inteligent si orientarea pe segmente de nisa ale pietei sunt masurile care trebuie adoptate in aceasta perioada", considera Liviu Ureche, directorul general al agentiei de talie medie SATO Imobiliare si fost presedinte ARAI. Un segment de piata care se intrevede castigator pe perioada crizei este cel de property management (administrarea proprietatilor dezvoltate cu scopul de a adauga valoare), putin dezvoltat la nivel local, care insa nu este accesibil agentiilor mici, deoarece nu exista personal cu experienta in aceasta zona.




















Daca vrei in ARAI mai suna-l o data
Eu unul l-am cautat sa ma inscriu in UNAI...si mi-a zis ca revine cu un telefon...a trecut un an si eu inca astept telefonul ala...
Ce tot o da-ti cu purtatorul de cuvant.
Vorbeste prostii,Zilisteanu.
"Prevad un viitor in care multe birouri de brokeraj imobiliar vor inchide si multi agenti care se considerau foarte buni vor fi nevoiti sa migreze catre alte industrii. Am certitudinea ca aroganta agentului imobiliar de pana acum va disparea. "Si inca...
"este momentul in care ar trebui eliminati urgent din piata toti consultantii care au avut acces la masa discutiilor cu dezvoltatori sau investitori fara sa fie pregatiti a intelege ce se intampla exact in piata."
Intre timp, si-o fi zis precum Fulga: "Mai m-am gandit..."
Pai daca judecam drept..o agentie mica..cu 1..2..3...5 ANGAJATI...care sunt in fapt asociati..rezista mult mai bine...deoarece oamenii de obicei au si alte surse de venit si ce e cel mai important..NU AU COSTURI MAJORE!!!
Nu au chirii de dat deoarece au de obicei sediul in apartamentul unuia dintre asociati..nu au costuri cu "teava" de internet, nu folosesc softuri scumpe si tot asa...si in plus sunt si mai motivati fiind angajati-asociati!
Poate domnul Zilisteanu se refera la obscura sa agentie ..INDEMEDIAS...care intreadevar poate avea probleme fiind o strutzo camila!
Asa ca domnule ZILISTEANU...vezi mata de treaba si lasa-ne pe noi!
Mai bine ai grija ca te afci de ras in presa cu declaratii care se bat cap in cap de la o zi la alta:)
Ce bine...sa dispara...99% din expertii Zilianisti..CA EU UNUL M-AM SATURAT DE EI!
La fotbal , politica, femei si ...imobiliare se pricepe tot romanul.( Dl ZILISTEANU FACE EXCEPTIE LA ULTIMELE 2 CATEGORII)