Agentul imobiliar ancorat în prezent realizează importanța rețelelor sociale, întrucât acestea reprezintă o unealtă ideală de promovare. În ultimii ani, socializarea din mediul virtual a devenit la fel de importantă pentru un business ca și cea din mediul real. Parte a unei serii cu materiale dedicate agenților imobiliari interesați de social media, IMOPEDIA.ro prezintă sfaturi pentru contul de Pinterest.

35707-pinterest.jpgCu 250 milioane vizitatori unici/lună (date estimative pentru luna octombrie 2014), Pinterest se clasează pe locul patru în clasamentul celor mai căutate rețele de social media din lume. În cazul lui Pinterest, componenta vizuală joacă cel mai important rol, acesta fiind descris simplist ca un panou virtual – aici, utilizatorii își „țintuiesc” fotografii sau clipuri video, pentru a le împărtăși ulterior cu alții. Extrem de ușor de folosit, acest site poate fi unul dintre cele mai de preț instrumente de promovare ale unui agent imobiliar.

„Chiar dacă ai auzit sau nu de Pinterest, trebuie să reții că acest site nu poate fi ignorat. În rețelele social media, cheia este să stabilești relații și să începi discuții cu alții. Pinterest nu este cu nimic diferit, deși aici este vorba în totalitate despre imagini și vizualizare. Folosit cum trebuie, acest site poate fi o unealtă puternică de promovare pentru un agent imobiliar”, spune specialistul american Nick Steeves.

  • Utilizatorii pot marca (pin) imagini și clipuri, pe care le pot aranja în diverse categorii (boards)
  • Numărul de imagini și de categorii este nelimitat, iar fiecare imagine marcată are o descriere și un link direct către site-ul de pe care a fost luată

Pinterest oferă agenților imobiliari o oportunitate excelentă să expună fotografii cu locuințele aflate în portofoliu. Dar, ca și în cazul altor rețele sociale, este extrem de important să fie respectată regula 80/20 – 80% din conținut trebuie să aibă legătură cu stilul de viață, interesele clientului și alte elemente emoționale, iar 20% din conținut trebuie să facă referire la detalii tehnice și la produsul imobiliar în sine. Important este să se creeze o comunitate, să existe fotografii plăcute, cu mari șanse de a fi apreciate și re-marcate de alți utilizatori.

Creează o categorie dedicată cartierului tău. Include într-un board numai fotografii din cartierul în care îți desfășori activitatea. Învață să „vinzi” prin imagini zona în care ai cele mai multe oferte imobiliare. Întotdeauna vor fi apreciate imagini de calitate cu clădiri frumoase, cu simboluri ale cartierului sau cu cele mai apreciate magazine. Nu scăpa din vedere faptul că majoritatea utilizatorilor Pinterest re-marchează fotografiile care transmit emoție, astfel că nu este suficient să scoți telefonul și să apeși pe butonul care face poze. Pentru a mări șansele ca fotografia ta să fie apreciată și redistribuită, încearcă să surprinzi detalii plăcute ochiului – spre exemplu, în loc să fotografiezi o clădire frumoasă dintr-un unghi nepotrivit tăiat de cabluri electrice, mai bine captează în imagini un detaliu arhitectural.

Creeaza o categorie home-deco. Include într-un board numai fotografii cu amenajări interioare și obiecte de decor interior. Nu este nevoie să faci tu aceste fotografii, există o sumedenie de publicații online pe care le poți urmări chiar și pe Pinterest. De asemenea, poți să urmărești designeri cunoscuți și să promovezi proiectele lor. Caută constant imagini din acest domeniu, încearcă să promovezi aranjamente pentru toate gusturile, astfel încât să poată fi apreciate de o categorie cât mai largă de utilizatori.

Creează o categorie dedicată ofertelor imobiliare. Respectă regula 80/20, dar nu neglija locuințele din propriul portofoliu și creează-le propriul board. Asigură-te că această categorie este permanent între primele patru, pentru a fi cât mai vizibilă. De asemenea, acordă atenție calității fotografiei – nimeni nu va aprecia o imagine neclară, strâmbă, care ilustrează o locuință dezordonată. Și în acest caz, decât să expui un decor de ansamblu murdar, mai bine te concentrezi pe altfel de detalii plăcute ochiului.

Creează o categorie dedicată pasiunilor tale. Imaginile în care îți expui stilul de viață nu fac decât să demonstreze unor potențiali clienți că ai o latură sensibilă, că ești mai mult decât un robot imobiliar. Expune fotografii cu peisaje, cu parcuri, cu obiecte frumoase sau chiar și cu mâncare, dar reține: dacă nici pe tine nu te inspiră imaginea respectivă, cu siguranță nu îi va inspira nici pe alții.

Alte idei de categorii interesante pentru publicul unui agent imobiliar: spații de relaxare, locuințe mici, idei de organizare, băi, bucătării, locuințe de lux, camere de copii, terase, spații de birouri, idei de renovare, decor pentru anumite perioade ale anului, etc. Cu cât vei avea mai multe categorii (boards), cu atât vei reuși să te adresezi unui public cât mai larg și să obții cât mai multă vizibilitate.

Folosește hashtag-uri. Ca și în alte rețele sociale, acestea grupează imaginile tale și ale altora în anumite categorii de larg interes pentru utilizatorii întregii rețele. Astfel, fotografiile publicate de tine vor avea vizibilitate chiar și către utilizatori care nu fac parte din lista ta de cunoștințe. Folosește cuvinte-cheie relevante pentru domeniul imobiliar (cu semnul # în față), astfel încât postările tale să apară celor interesați de acel subiect (#imobiliare, #2camere, #amenajare, #garsoniera, #homedeco sau numele orașului sau al cartierului).

„Odată ce distribui o imagine sau un clip, aceasta poate fi apreciată de alți utilizatori și inclusă în propriile lor categorii, apărându-le și prietenilor lor. Ceea ce se traduce printr-un nivel ridicat de vizibilitate, într-un timp foarte scurt. În plus, materialele marcate au o durată de viață lungă, caracteristică ce se regăsește la foarte puține site-uri de social media. Însă spre deosebire de alte rețele, pe Pinterest este extrem de important ca fotografiile nu doar să fie de calitate, ci să fie și reușite, să transmită emoție”, încheie Nick Steeves.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE:

 

6 November 2014