Primaria Capitalei a prezentat miercuri in dezbatere publica proiectul soselei expres (penetratie) Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Artera este un drum expres, o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu, pentru legarea centrului Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Soseaua va avea o lungime de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, iar pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe pasaje supraterane:

- la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei
- la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii
- la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

Lucrarea va costa aproximativ 580 milioane lei (circa 138 milioane de euro) si va fi realizata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarii este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Ca aproape toate proiectele demarate de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, si acesta a inceput fara un Plan Urbanistic Zonal aprobat, asa cum prevede legislatia, inca de anul trecut desfasurandu-se lucrari de realizare a nodului de circulatie Splaiul Independentei - Sos. Virtutii. Realizarea acestui nod presupune construirea unui pod hobanat peste raul Dambovita si a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele doua strazi, in acest moment lucrarile fiind avansate.

Miercuri, Primaria Capitalei a prezentat in dezbatere publica Planul Urbanistic Zonal care trebuia realizat si aprobat inainte de inceperea lucrarilor. Cu alte cuvinte, consultarea populatiei se face la aproape un an dupa inceperea lucrarilor.

Adversarii proiectului spun ca va creste traficul in Bucuresti

Dincolo de problemele de legalitate pe care doar instanta le poate clarifica, ONG-urile si reprezentantii consilierilor generali, prezenti miercuri, la dezbaterea publica, au acuzat ca proiectul este prea costisitor si ca aduce masini in centrul orasului, ceea ce nu este de dorit.

Sursa

21 July 2011