Încrederea clienților în companiile de asigurări a scăzut mult în ultimii ani, dar asiguratorii nu par să fie deranjați de acest lucru, întrucât nu fac nimic pentru a-l schimba. Aproape jumătate dintre consumatori spun că nu au auzit nicio veste de la asiguratorul lor în ultimul an și jumătate, astfel că nivelul de încredere al clienților în companiile de asigurări a ajuns să fie mai mic decât în instituțiile bancare, se arată în cel mai recent studiu EY.

35896-incredere.jpgPrincipalul motiv pentru care companiile de asigurări din întreaga lume au pierdut din credibilitate este lipsa interacțiunii cu clienții lor, reiese din cel mai recent studiu realizat de EY în 30 de țări. Nivelul de încredere al consumatorilor în companiile de asigurări este chiar mai mic decât cel în instituțiile bancare sau în supermarketuri. În prezent, doar câțiva asiguratori întrețin cu clienții o comunicare frecventă și personalizată: doar 44% dintre consumatori declară că nu au fost contactați de asiguratorul lor în ultimul an și jumătate.

„În timpul crizei financiare, încrederea în instituțiile financiare a suferit o lovitură dură, dar am văzut cum aceasta a revenit în mare măsură în cazul băncilor, în vreme ce încrederea în asigurători rămâne scăzută. Băncile au suficiente ocazii pentru a încuraja interacțiunile regulate cu clienții lor și dispun astfel de capacitatea de a reclădi încrederea atunci când aceasta se pierde. Companiile de asigurări însă se bazează pe prea puține puncte de contact ca să construiască o relație de încredere pe termen lung cu clienții lor", explică Alina Dimitriu, Director Executiv EY România.

  • La nivel global, nivelul de încredere în companiile de asigurări a coborât la 70%, față de 84% în supermarketuri, 82% în bănci sau 80% în producătorii de mașini
  • Pe piețele mature, cifrele sunt și mai scăzute: Europa (61%) și Australia (53%)
  • Cea mai mare încredere în asiguratori vine din partea clienților de pe piețele în curs de dezvoltare: America Latină (81%), Orientul Mijlociu și India (79%)

Prețul și beneficiile materiale continuă să fie principalii factori care influențează deciziile clienților. Deși frecvența și relevanța comunicării reprezintă un motiv de închidere sau înlocuire a unei polițe, acestea ocupă locul patru în topul priorităților (mai puțin de 30% dintre clienți schimbă asiguratorul din acest motiv). Raportul costuri/termeni ai poliței reprezintă cel mai frecvent motiv pentru care oamenii își închid sau își schimbă polița, urmat îndeaproape de beneficiile poliței sau acoperirea ei.

„Una dintre modalitățile de recâștigare a clienților este, probabil, aceea a promoțiilor și ofertelor speciale. 59% dintre consumatorii de asigurări de la nivel global vor să afle informații despre promoții și oferte speciale mai des de o dată pe an. Însă, în prezent, doar 45% dintre ei au parte de un astfel de nivel de informare. Pe piețele în curs de dezvoltare, discrepanța este și mai mare: 49% dintre consumatori ar dori să primească informații despre promoții mai des de o dată pe an, însă doar 29% dintre ei au parte de un asemenea nivel de relaționare”, subliniază reprezentanții firmei de servicii profesionale EY.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ:

 

3 December 2014