Modificările pe care le-a adus criza în psihologia clientului de imobiliare sunt evidente: se caută cele mai bune oferte, la cele mai mici preţuri. De cele mai multe ori, asta înseamnă rabat de la suprafaţă, rabat de la calitatea zonei şi de la confort, în general. Totuşi, atunci când pornesc în căutare de locuinţă, românii nu sunt atât de stricţi. IMOPEDIA.ro a întocmit un studiu despre cele mai căutate locuinţe, cele mai râvnite zone şi cele mai dorite suprafeţe.

Sursa: imopedia.roCe suprafeţe se caută în această perioadă?

Suprafaţa locuinţei este unul dintre criteriile care a suferit cele mai multe modificări pe timp de criză. Deşi visau la spaţii mari, oamenii au început să cumpere locuinţe tot mai mici. Totuși, au mai rămas și cumpărători interesaţi de locuinţe cu suprafeţe generoase și anume cei care caută oferte speciale.

• 35% dintre căutări sunt pentru apartamentele cu suprafeţe cuprinse între 60 şi 80 mp
• 33% dintre vizitatori caută suprafeţe cuprinse între 30-60 mp
• 26% dintre căutări sunt pentru locuinţele mai mari de 80 mp
• doar 6% dintre vizitatori caută apartamentele mai mici de 30 mp

Ce tip de apartament vor cumpărătorii?

Aceste cifre arată că şi acum, ca întotdeauna, apartamentele cu două şi trei camere sunt cele mai căutate. Statistic vorbind, căutările din IMOPEDIA.ro arată că:

• 39% dintre cei interesaţi de un apartament, caută două camere
• 37% dintre aceştia se interesează de trei camere
• 14% ţintesc apartamentele cu 4 camere
• Doar 9% arată interes pentru garsoniere

În ce zone vor să stea românii?

„Aş spune că în această perioadă, cumpărătorii nu mai sunt atât de mofturoşi când vine vorba de zonă. Acceptă aproape orice loc în care găsesc o locuinţă care să se potrivească planurilor financiare. Surprinzător însă, cele mai multe căutări de pe IMOPEDIA.ro sunt în zona centrală a Capitalei" susţine Răzvan Muntean, general manager IMOPEDIA.ro.

• 27% dintre cei interesaţi caută locuinţă în centrul Bucureştiului
• 15% caută o locuinţă în Vest
• 13% dintre vizitatori caută zona ultracentrală
• 12% sunt interesaţi de Est
• 11% dintre căutări sunt pentru zona de Sud
• Tot 11% dintre clienţi sunt interesaţi de clădirile de lux
• Doar 8% dintre căutări sunt pentru zona de Nord
• 3% caută zona Ilfov

Cum s-au modificat preferinţele clienţilor de la începutul crizei până acum?

În 2008, aproape jumătate dintre clienţi (45%) ştiau exact în ce zonă vor să cumpere. Acum, doar 37% dintre ei mai bifează acest criteriu.

Atât în 2008 cât şi acum, numărul de camere este un principal criteriu de căutare: 33% dintre clienţi caută strict un anumit număr de camere acum. Cifrele de dinainte de criză arată că 36% dintre clienţi căutau după acest criteriu.

Căutările după suprafaţă se regăsesc la 7% dintre clienţi acum, faţă de 5% în 2008.

Cea mai mare schimbare de preferinţă se regăseşte la căutările după preţ: în 2008 doar 10% dintre clienţi bifau acest aspect, acum procentul a crescut până la 17%.

Află şi:


14 July 2011