Ion Alexandru Ţiriac pariază în continuare pe piaţa locală, în condiţiile în care spune că România reprezintă o piaţă de 20 milioane de locuitori, care se află în prezent cu aproape 20 de ani în urma ţărilor europene.
Fiul miliardarului Ion Ţiriac şi reprezentantul acţionarului în consiliile de administraţie ale Ţiriac
Holdings, Unicredit Ţiriac Bank, Allianz Asigurări şi Metro Cash & Carry a decis să schimbe strategia pentru proiectul imobiliar exclusivist Stejarii din nordul Capitalei şi să scoată
apartamentele spre închiriere, o piaţă atacată recent şi de alţi dezvoltatori imobiliari. Din proiectul de 280 de apartamente s-au vândut până în prezent în jur de 20 de
locuinţe.
Inspirat de politica dezvoltatorilor imobiliari din Monte Carlo, familii care construiesc case, dar pe care le păstrează în proprietate mai multe generaţii, Ion Alexandru Ţiriac, 33 de
ani, a decis că o parte din proiectul exclusivist Stejarii să fie destinat închirierii, aproximativ 260 de apartamente.
Modelul Monte Carlo
"Noi avem la Monte Carlo un apartament închiriat de 30 de ani. Am dori foarte mult să-l cumpărăm, dar proprietarul nu doreşte să vândă", spune fiul fostului mare tenismen român, care şi-a
dezvoltat afacerile din România începând din 1990 şi care a adus pe piaţa locală nume precum Mercedes-Benz, Ford sau Metro Cash & Carry.
Ţiriac Jr. este convins că acest concept de business poate prinde şi în România şi spune că 1.000 de oameni vor sta în complexul rezidenţial până în 2014, când se va finaliza şi partea a
doua a proiectului, şi va fi gata şi un club pentru cei care locuiesc acolo.
"La Monte Carlo, toate apartamentele de la mare şi cele premium sunt deţinute de o singură familie, care le-a construit acum 60 de ani. Se vând doar apartamente fără privelişte bună, cele
poziţionate slab, iar cele bune nu se vând, ci se închiriază."
Preţul de închiriere pentru un apartament de două camere de 140 mp, cel mai mic din cadrul complexului din nordul Capitalei va fi de 13,8 euro/mp, faţă de o medie de până în 10 euro/mp în alte
proiecte noi în care proprietarii închiriază locuinţe în Capitală. Astfel, chiria minimă lunară s-ar situa în jurul a 2.000 de euro, dar Ion Alexandru Ţiriac spune că nu va semna niciun
contract pe o perioadă mai mică de un an, iar principalii chiriaşi ar putea fi executivii de top sau personalul ambasadelor.
Păstrarea Stejarii în portofoliul Ţiriac Holdings reprezintă continuarea strategiei adoptate atât în ceea ce priveşte banca UniCredit Ţiriac, şi compania de asigurări Allianz-Ţiriac în
care omul de afaceri a rămas acţionar şi după ce a vândut pachetul majoritar de acţiuni.
"Discounturi nu am făcut la vânzarea de apartamente, iar preţul de vânzare era oricum apropiat de cel de construcţie. Planul iniţial era să stopăm vânzările pentru moment şi să le reluăm
din 2012, dar acum ne-am decis să păstrăm în portofoliu Stejarii."
România are de recuperat încă 20 de ani pentru a ajunge la nivelul economiilor europene, iar pe fondul acestui decalaj Ţiriac vede în continuare un potenţial ridicat, atât pe piaţa auto, care o
vede la un potenţial maxim de 700.000 - 1 milion de maşini vândute anual, adică de aproape zece ori mai mult decât nivelul de anul acesta.
Ce va fi în loc de Metro Otopeni
Planurile viitoare de extindere includ deschiderea unui nou centru auto la Piteşti, pentru mărcile Ford, Mitsubishi, Hyundai şi Mercedes-Benz, care ar deveni astfel cea de-a treia inaugurare a
unui centru auto din acest an, după Cluj şi Bucureşti.
"Avem 200 de hectare în total în România. Terenurile nu le-am achiziţionat pentru a face speculă imobiliară, ci pentru viitoare extinderi", a spus Alexandru Ţiriac.
Următorul proiect al lui Ion Alexandru Ţiriac vizează un teren de 90 de hectare, unde va fi construit atât un complex rezidenţial, cât şi o sală polivalentă pentru spectacole.
7 September 2010