Cum piata imobiliara din China nu da nici un semn de crestere, multe companii din acest sector apeleaza la masuri creative pentru a convinge oamenii sa cumpere proprietati. Printre promotiile inovative se numara oferirea de mici cadouri precum iPhone-uri sau masini de lux la achizitionarea unui imobil.

22146-s1.jpgPromotiile la imobiliare reprezinta reactia disperata a companiilor ce activeaza in acest sector, scrie CNN.

Octombrie s-a dovedit cea mai proasta perioada pentru piata imobiliara chineza, preturile caselor inregistrand o scadere in 33 din cele 70 de orase importante ale Chinei, precum Shanghai, Wenzhou, Shenzhen sau Guangzhou, potrivit datelor unui raport publicat vineri de Biroul National de Statistica.

In Zhejiang, provincia de est a Chinei, si in special in cel mai important oras al zonei, Wenzhou, preturile proprietatilor au scazut cu 4,4% comparativ cu Beijing, unde au scazut cu 0,5% si Shanghai cu o scadere de 0,2%. Aceste date se traduc printr-o lovitura semnificativa adusa dezvoltatorilor imobiliari care au inregistrat ani de-a randul cresteri in aceasta zona a Chinei.

Un BMW gratuit la achizitionarea unei locuinte

Pentru ca perspectivele nu sunt deloc imbucuratoare, companiile au fost fortate sa gaseasca solutii creative la aceasta problema. Astfel, o companie a reusit sa atraga 130 de cumparatori pentru proprietatile sale in doar doua saptamani, promovand o oferta inedita: un BMW gratuit primilor 150 de cumparatori.

Referitor la aceasta promotie, Lin Jianzhong, agent de vanzari la Central Palace, un complex de 900 de locuinte din suburbia Wenzhou, a declarat ca aveau nevoie sa vanda casele rapid, iar posibilitatea de a castiga un BMW i-a stimulat pe oameni sa cumpere proprietati.

Acesta a adaugat ca dezvoltatorii imobiliari sunt nevoiti sa reduca preturile deoarece politicile guvernamentale restrictioneaza potentialii cumparatori de la achizitia unei a treia sau a patra case, si prin urmare preturile proprietatilor au scazut deja cu 20% anul acesta.

Zhao Hao, un economist din Shanghai a confirmat starea generala proasta a pietei imobiliare din China, sustinand ca in prezent dezvoltatorii imobiliari incearca sa-si lichideze activele de pe piata cat mai rapid.

Piata imobiliara poate afecta economia Chinei

Ani de-a randul, piata imobiliara din China a fost o sursa importanta pentru cresterea economica, alimentand cererea pentru otel si ciment si reprezentand circa 20% din intreaga economie.

In prezent insa, analistii estimeaza ca economia va avea de suferit daca preturile proprietatilor continua sa scada pana la 30% anul viitor, daca guvernul continua sa fie sever fata de acest sector. In plus, analistii preconizeaza ca scaderea pietii imobiliare va reprezenta un risc semnificativ pentru economia Chinei, in general.

Dezvoltatorii imobiliari si producatorii de materiale de constructii nu sunt singurii afectati. Astfel, la inceputul acestui an, Agentia Centaline Property, cea mai mare agentie imobiliara din China a anuntat ca va inchide 60 de filiale si va disponibiliza circa 1.000 de angajati din intreaga tara, din cauza vanzarilor slabe.

Numai in orasul Wenzhou, declinul pietei a contribuit la falimentul a sute de companii private care nu au reusit sa-si plateasca datoriile de milioane de dolari si sa supravietuiasca.

In ceea ce priveste Guvernul si actiunile sale, premierul chinez Wen Jiabao a vizitat luna trecuta Wenzhou, orasul chinez unde piata imobiliara e cea mai afectata, si a promis ca autoritatile vor implementa masuri pentru a ajuta companiile mici si medii sa obtina credite bancare.

Pe de alta parte, potentialii cumparatori se bucura ca pretul imobilelor a scazut, multi dintre ei fiind de parere ca preturile mai mici ar putea determina si oamenii obisnuiti sa-si poata permite sa investeasca intr-o locuinta.

Antreprenorii in schimb afirma ca astfel de promotii nu sunt un semn bun pentru piata, care e afectata de politicile guvernamentale stricte insa specifica ca acesta este un moment bun pentru investitii, deoarece piata nu va ramane pe scadere prea mult timp.


Sursa

21 November 2011