Carrefour a deschis astăzi o nouă unitate, în cartierul Chitila, din nord-vestul Bucureştiului. Hipermarketul are o suprafaţă de 8.400 mp şi se află în parcul comercial Colosseum. Pentru a fi inaugurată astăzi, construcţia a fost finisată într-un timp foarte scurt, în mai puţin de jumătate de an.

21561-banda_carrefour.jpgDezvoltatorul parcului comercial Colosseum din Chitila a tras tare pentru a-şi respecta termenul anunţat pentru deschiderea magazinului. Deşi în urmă cu doar patru luni încă se lucra la structura clădirii, compania Nova Imobiliare, prin intermediul căreia este realizat proiectul, a reuşit să finiseze lucrările la timp pentru inaugurarea de astăzi. Totuşi, în primele săptămâni, galeria comercială va avea destul de puţine spaţii operaţionale, au anunțat dezvoltatorii.

  • Suprafaţă de 8.400 mp
  • 38 de case de marcat
  • 350 de angajaţi
  • Aranjare nouă a raioanelor, cu vizibilitate mai ridicată a produselor

Carrefour şi Leroy Merlin sunt două nume grele care s-au asociat proiectului Colosseum. Lipsa concurenţei în zonă este un factor important pentru care cei doi giganţi internaţionali au ales Chitila.

„Prin deschiderea magazinului din Chitila vom acoperi o nevoie care nu era acoperită. Sunt bucuros să oferim consumatorilor din zonă care făceau mai mulţi kilometri până la magazinele noastre posibilitatea de a face cumpărăturile mai aproape de casă", a spus François Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România, citat de zf.ro.

Grupul francez Carrefour, cu o cifră de afaceri ce depăşeşte un miliard de euro pe piaţa românească, va bifa astfel hipermarketul cu numărul opt deschis în Bucureşti. Compania are cea mai bună acoperire pe acest segment în Capitală, aşa că magazinele proprii au devenit concurente. Cele mai profitabile sunt unităţile Orhideea şi Băneasa, care au înregistrat vânzări anuale de aproximativ 100 milioane euro, în timp ce primul magazin deschis în România - Carrefour Militari - a pierdut din clientelă în ultimii ani din cauza concurenţei Cora şi Auchan.

Colosseum, proiect pe o suprafaţă de 60 ha

Proiectul Colosseum, anunţat ca fiind unul dintre cele mai mari centre comerciale din Europa, a fost dezvoltat pe o suprafaţă de aproximativ 60 ha. Proprietarul terenului este omul de afaceri cipriot Panico Panayi, cel care deţine şi compania Nova Imobiliare. Carrefour şi Leroy Merlin sunt primele unităţi ridicate, iar într-o fază următoare ar trebui construită între ele o galerie comercială, cu peste zece retaileri, dar dezvoltatorul încă nu a oferit numele celor cu care se poartă negocieri.

„Faza întâi a Colosseum, respectiv parcul comercial, va fi finalizată în luna mai a anului viitor. Suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi pentru închirierea spaţiilor", spune Andy Christophorides, commercial manager al Nova Imobiliare.

Încă două hipermarketuri Carrefour, până la sfârşitul anului

Deşi în ultima vreme încetiniseră simţitor ritmul de extindere pe segmentul hipermarketurilor, francezii au anunţat încă două inaugurări pentru 2011, în parcurile comerciale din Botoşani şi Deva.

„Într-o perioadă dificilă, Carrefour îşi menţine încrederea în România şi continuă să se extindă pe toate formatele: hipermarketuri, supermarketuri, dar şi magazine de proximitate. Studiem toate oportunităţile pentru viitoare magazine, dar nu putem oferi informaţii despre alte deschideri până nu vom ajunge la acorduri finale cu partenerii", a mai spus şeful Carrefour, citat de zf.ro.

CITEŞTE ŞI: România are toate premisele să reziste cel mai bine la un nou val de criză. Economia locală pare solidă, comparativ cu alte ţări din regiune.


18 October 2011