Ai o casă de vânzare? Nu neglija aspectul exterior – o proprietate cu o imagine plăcută se va remarca din multitudinea de oferte și se va vinde mai repede. Micile lucrări de reparații dau rezultate extrem de bune, iar aranjarea și organizarea spațiului în vederea vizionării sunt eforturi minime pentru a câștiga atenția potențialilor cumpărători.   

38288-toamna.jpgExteriorul unei case este primul contact pe care îl au potențialii cumpărători cu proprietatea. Ca și în orice alt domeniu, prima impresie joacă un rol important în mintea clienților – dacă este o imagine atrăgătoare, vor intra cu plăcere înăuntru; dacă este un aspect neîngrijit la exterior, cei mai mulți clienți intră cu idei preconcepute. Din acest motiv simplu, specialiștii ne sfătuiesc să nu neglijăm acest aspect, deși poate părea superficial.

„Un exterior îngrijit (atât la construcție, cât și la grădină) crește foarte mult șansele de vânzare a proprietății. Vânzătorii trebuie să înțeleagă că este important și acest aspect, chiar dacă interiorul joacă rolul principal. Nu se merge până într-acolo încât să fie refuzată o proprietate exclusiv din cauza aspectului exterior, lucrurile stau puțin diferit: o casă cu o imagine exterioară frumoasă se va remarca din multitudinea de oferte și se va vinde mai repede”, subliniază consultantul imobiliar Claudia Călinescu.

Întrucât subiectivitatea ne împiedică să observăm anumite neajunsuri ale casei noastre, specialiștii ne îndeamnă să apelăm la ajutorul rudelor sau cunoștințelor, pe care să le rugăm să răspundă sincer la câteva întrebări: ce impresie lasă casa și grădina? Care sunt punctele slabe ale proprietății? Care sunt avantajele care se evidențiază la o primă privire?

Micile lucrări de reparații dau rezultate extrem de bune

Pentru îmbunătățirea aspectului exterior, se pot face mici lucrări de reparații, înainte de a scoate casa la vânzare – o zugrăveală proaspătă schimbă simțitor imaginea, o grădină cu gazonul îngrijit și cu copacii tăiați bucură ochii unui vizitator. Înainte de orice vizionare, specialiștii ne sfătuiesc să avem în vedere o minimă curățenie, astfel încât curtea să nu pară dezordonată (strângerea uneltelor sau a jucăriilor, măturarea aleilor).  

„Trebuie să înțelegem că o vizionare nu este o favoare pe care i-o facem noi, ca vânzători, unui potențial client. La o astfel de vizită, casa trebuie să fie în cea mai bună formă, trebuie să convingă un alt om că poate fi căminul său. De asemenea, trebuie să ținem cont că numai un ochi specializat poate vedea dincolo de obiectele personale sau de micile neajunsuri – numai un arhitect sau un agent imobiliar sau o persoană cu experiență își poate imagina, la o primă vedere, cum ar arăta totul, dacă nu ar exista detaliile personale. De aceea este atât de important să organizăm spațiul cât mai bine, să fie cât mai multă curățenie și cât mai puține obiecte personale”, punctează Viorel Lucaci, agent imobiliar în cadrul Vertica Imob.

În SUA, atractivitatea exteriorului reprezintă un capitol întreg – denumit „curb appeal”, acest aspect joacă un rol extrem de important în întregul proces de vânzare, ca orice ambalaj al unui produs oarecare. Potrivit studiilor de peste Ocean, valoarea unei proprietăți poate urca chiar și cu 30%, dacă aceasta are un exterior atractiv. Din acest motiv, specialiștii recomandă ca vizionările să fie stabilite în zile luminoase, cu soare blând.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

30 September 2015