Procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov a fost deblocată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Este vorba de un tronson de 58 km de autostradă care va lega cele două localităţi şi care ar trebui să descongestioneze traficul pe Valea Prahovei.
CNADNR a fost obligată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor să continue procedura de atribuire a contractului pentru construcţia în sistem public-privat a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Astfel, Ministerul Transporturilor şi CNADNR trebuie să publice în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene o erată care să cuprindă criteriile de preselecţie, algoritmii de calcul aferenţi acestora, numărul minim şi numărul maxim de operatori economici. Totodată, CNSC a cerut decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioadă egală cu intervalul de timp în care
Afacerea „Asfaltarea”, sub lupă. Contracte de sute de milioane de euro sunt anchetate
Companiile de construcţii care primesc contractele de reabilitare sunt aproape fără doar şi poate controversate. Acuzate că nu îşi fac treaba, ...
procedura de atribuire a fost suspendată.
În decembrie 2012, CNSC a suspendat procedura de atribuire a contractului pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, în urma unei contestaţii depuse de compania chineză Communications Construction Company Limited. Chinezii erau nemulţumiţi de fişa de date a achiziţiei, parte din documentaţia de atribuire, elaborată de CNADNR, în cadrul procedurii de atribuire a contractului de concesionare lucrări privind proiectarea, construcţia, finanţarea şi întreţinerea tronsonului Comarnic-Braşov.
Construcţia autostrăzii
De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?
Bătaie de joc pe şantierele din România. Firmele de construcţii care câştigă licitaţiile privind construcţia de drumuri nu dispun de ...
nu este la prima încercare
Autostrada Comarnic-Braşov urmează să fie prima autostradă din România construită în sistem de parteneriat public-privat. Aceasta măsoară 58 km, iar contractul de concesiune pentru execuţia, exploatarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov este estimat la aproximativ 5,3 miliarde lei (1,2 miliarde euro).
Construcţia acestui tronson de autostradă a mai fost luată în discuţie, şi tot în sistem de parteneriat public-privat. Lucrările au fost însă amânate după ce Vinci-Aktor, consorţiul care câştigase licitaţia la finalul lui 2009, a anunţat în aprilie 2010 că renunţă la contract din cauza lipsei de fonduri. Consorţiul se angajase să proiecteze, să finanţeze şi să realizeze autostrada Comarnic-Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 ani, să administreze tronsonul în vederea recuperării investiţiei.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania nu va mai fi finanţată de bugetul de la stat
Statul nu poate acoperi construcţia autostrăzii Transilvania din vistieria proprie. Aceasta nu va fi finalizată din resurse bugetare, ci printr-un ...
Statul nu mai finanțează autostrada Transilvania. Cu ce bani se va costrui?



















