Agenții imobiliari și-au sărbătorit meseria, în cadrul ZAI 2016. Eveniment ajuns la cea de-a șaptea ediție, Ziua Agentului Imobiliar a adus pe scenă personaje reputate, din diverse domenii, dar cu discursuri relevante pentru breasla imobiliară. La îndemnul IMOPEDIA.ro, cei mai buni agenți imobiliari s-au reunit vineri, 10 iunie, pentru a discuta despre conceptul de „fair-play în imobiliare”.

40382-homepage.jpgZiua Agentului Imobiliar (ZAI) este evenimentul anual conceput, organizat și dedicat de IMOPEDIA.ro tuturor agenților imobiliari din România. Aflat deja la cea de-a șaptea ediție, ZAI este un prilej de sărbătoare așteptat de întreaga breaslă datorită momentelor educaționale și motivaționale, dar și datorită surprizelor și entertainmentului de calitate. Cu peste 150 de participanți, ediția din 2016 a fost organizată la Daimon Club, din București, gazdele sale fiind Raluca Joița și Răzvan Muntean.

Evenimentul a fost deschis de unul dintre cele mai cunoscute și longevive nume din industria de entertainment din România: Florin Călinescu. Faimosul om de televiziune a avut un discurs tulburător despre lipsa de profunzime cu care tratăm subiecte vitale, în ziua de astăzi. Într-o manieră aparent hazlie, acesta a analizat valorile societății actuale, comparându-le cu idealurile generațiilor trecute.

„Timp de mii de ani, oamenii au știut să fie arhitecții propriilor nevoi, să își rezolve singuri numeroase necesități. Exilat în mediul urban, omul prezentului nu își mai poate îndeplini singur așteptările și nici nu mai are timp. Pentru a-și ridica o casă, trebuie să apeleze la un arhitect. Pentru a-și cumpăra o locuință, trebuie să apeleze la un agent imobiliar. Pentru a-și mobila căminul, trebuie să apeleze la un designer de interior. Și tot așa. Alergăm de dimineața și până seara, pentru a obține bani cu care să plătim nevoi care nu numai că sunt, de multe ori, inutile, dar pe care ni le-am putea satisface și singuri. În toată această goană, nu mai avem când să ne mai bucurăm de lucrurile simple, precum compania celor dragi sau veselia pe care o au copiii noștri când ne jucăm cu ei”, a punctat Florin Călinescu, într-un moment inspirațional presărat cu povești cu haz și tâlc.

Cel de-al doilea discurs de la ZAI 2016 a fost ținut de Lori Collin, un agent imobiliar cu o experiență de peste 20 de ani de real estate în SUA și România. Plecată peste Ocean imediat după Revoluție, aceasta a vorbit despre cum și-a construit o carieră în piața imobiliară din SUA și învățămintele acumulate de-a lungul a 15 ani de activitate într-un mediu de afaceri cu o experiență mult mai îndelungată decât cel local. De asemenea, aceasta a povestit despre obstacolele întâmpinate în timpul crizei imobiliare americane, precum și despre contactul cu piața imobiliară românească după o absență îndelungată.

„Trebuie să fim mândri că suntem agenți imobiliari! Este o meserie care ne oferă nenumărate oportunități – după cum spun americanii, sky is the limit! Vă felicit că ați ales să practicați această meserie, că participați activ la construirea unei comunități solide și că ați venit astăzi să sărbătoriți Ziua Agentului Imobiliar!”, a încheiat Lori Collin speech-ul motivațional.

În vremuri în care marketingul din mediul virtual aduce la fel de mulți clienți ca și promovarea clasică, discursul unui specialist în social media a fost mai mult decât bine-venit: Alexandru Negrea a vorbit despre legăturile dintre social media și imobiliare, despre îmbunătățirea rezultatelor cu ajutorul campaniilor de marketing în mediul online, oferind diverse ponturi cu privire la interacțiunea din mediul virtual cu potențialii clienți.

„Sunt întrebat adesea dacă ar trebui șters feedback-ul negativ exprimat pe rețelele de socializare. La fel de des răspund că nu. Un răspuns elegant va avea întotdeauna mai mult efect decât îndepărtarea părerii respective. Un utilizator căruia i se răspunde cu tact la o opinie negativă va reveni cu mult mai puțină vehemență, iar pe termen lung, o astfel de strategie este mult mai benefică pentru brand”, a evidențiat, printre altele, consultantul Alexandru Negrea, cu experiență în zona de marketing și comunicare online.

Pentru a vorbi despre beneficiile pe care le poate aduce utilizarea în imobiliare a tehnologiei de ultimă generație, IMOPEDIA.ro l-a invitat pe regizorul Millo Simulov, un artist inovator pentru piața românească. După ce a realizat primul film interactiv din România (Kiddo, 2012), acesta a lansat recent primul film românesc în 360 de grade (Escape, 2016). Produs de SPIDER, în colaborare cu The Temple, filmul „Escape” a putut fi vizionat în cadrul ZAI 2016 cu ajutorul unui kit format dintr-o pereche de ochelari pentru realitate vizuală Oculus, căști și scaun. Dincolo de partea de entertainment, regizorul Millo Simulov a vorbit despre aplicabilitatea în marketing a tehnologiei din lumea filmului, expunând agenților imobiliari un film în 360 de grade de prezentare a unei proprietăți imobiliare.

„Fără a ne dezice de valorile generațiilor trecute, trebuie să realizăm că tehnologia are un rol foarte important, în viața de zi cu zi. Viitorul se apropie cu pași repezi și, cu cât ne adaptăm mai repede, cu atât vom avea beneficii cât mai mari. Filmele 360 grade oferă o experiență completă, motiv pentru care au fost imediat luate în vizor de marile companii internaționale, pentru a promova branduri uriașe. Aceasta este direcția viitorului apropiat și cred că vom asista la o explozie, mai ales în marketing”, a subliniat Millo Simulov, regizorul ESCAPE, primul film de ficțiune VR din România.

Discursul de încheiere a aparținut medicului Vasile Oșean, invitat în scenă de prezentatorul sportiv Cătălin Oprișan. Medic al loturilor naționale de atletism, canotaj și baschet, aflat în spatele multor sportivi de renume din România, doctorul Vasile Oșean a subliniat că, în spatele oricărei performanțe, fie de business, fie de sport, este nevoie de o pregătire mentală care să suplimenteze pregătirea profesională. În această idee, medicul va face parte dintr-o echipă de patru români ce va traversa Oceanul Atlantic într-o barcă cu vâsle, participând astfel într-o cursă de strângere de fonduri pentru mediu, sănătate, copii defavorizați sau dezastre naturale. După prezentarea detaliilor proiectului Atlantic Challenge, invitații ZAI 2016 au asistat la un moment emoționant, dedicat agentului imobiliar Mihăiță Moldovan.  

„Fiecare alege în ce fel își face pregătirea mentală, ce suplimentează pregătirea profesională. Pentru mine, Atlantic Challenge este o provocare extremă, întrucât mă forțează să-mi găsesc, zi de zi, timp și pentru propria persoană. Ambiția mea este să termin în echipă competiția Atlantic Challenge”, a afirmat medicul Vasile Oșean, coordonator la Clinica MedySportLine.

Finalul ediției din 2016 a Zilei Agentului Imobiliar a fost unul încărcat de emoție: participanții la ZAI s-au alăturat românilor din întreaga lume care au privit meciul de fotbal România-Franța, din deschiderea EURO 2016. Pictați pe față, cu tricolorul pe spate sau fluturând accesorii în trei culori, suporterii imobiliari au privit meciul de fotbal proiectat pe un ecran uriaș, urmărind cu sufletul la gură fiecare pasă, gol, bucurie sau dezamăgire a fotbaliștilor români.

„În încercarea noastră constantă de a uni breasla, de a coagula comunitatea imobiliară, analizăm și alte domenii, pentru a îmbunătăți viziunea generală. Sportul este una dintre activitățile care unește oamenii, indiferent de preferințe personale sau profesionale. În demersul nostru, putem împrumuta din sport cele mai sănătoase principii – atitudinea fair-play este necesară în orice domeniu”, conchide Răzvan Muntean, general manager IMOPEDIA.ro

Mai multe detalii și fotografii de la ZAI 2016 vor fi disponibile pe pagina de Facebook a IMOPEDIA.ro, pe care va invitam cu drag sa o urmariti!


13 June 2016