Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) intenţionează ca în 2012-2013 Aeroportul Băneasa să se transforme pentru zboruri VIP şi business, iar Aeroportul Otopeni să fie extins pentru a suporta şi capacitatea aeronavelor low-cost de pe Băneasa.

15591-aeroport-otopeni.jpg„Într-un stat şi o capitală europeană cu o evoluţie normală, dezvoltarea Aeroportului Aurel Vlaicu (Băneasa) este absolut necesară. Este un pas foarte important şi un mesaj foarte bun pe care îl dă statul român, un mesaj foarte bun pentru bucureşteni", a declarat ministrul transporturilor Anca Boagiu, citată de NewsIn.

Potrivit directorului general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Tudor Jidav, mutarea traficului de pe Băneasa pe Otopeni se va face din 2012-2013 pentru că pe Aeroportul Henri Coandă trebuie sa fie finalizate lucrările de extindere, ca să suporte şi capacitatea aeronavelor low-cost de pe Băneasa.

Reorganizarea interioară a terminalului Aurel Vlaicu, pentru respectarea standardelor Schengen şi pentru creşterea calităţii serviciilor, are o valoare estimată a lucrărilor de 1 milion euro. La Aurel Vlaicu vor opera aeronave mici, de maximum 10 locuri, oficialii estimând minimum 80% pasageri de business.

Totodată, extinderea Aeroportului Otopeni se va face pe zona de est şi va fi necesară exproprierea a circa 650 de hectare, unde se vor construi hangare, terminale, hotel şi parcări.

Potrivit reprezentanţilor MTI preţul biletelor pentru cursele low-cost va creşte cu până la 4,5 euro/pasager odată cu mutarea de pe Băneasa pe Otopeni.

Reprezentanţii MTI au afirmat şi că transformarea aeroporturilor este strâns legată de dezvoltarea infrastructurii prin realizarea unei legături subterane între cele două aeroporturi. În prezent, Metrorex lucrează la studiile de fezabilitate împreună cu compania japoneză JAIKA pentru realizarea unei linii de metrou în lungime de 16 km, cu 19 staţii, valoarea estimată fiind de 5,3 miliarde lei.

Potrivit proiectului de modernizare şi dezvoltare a Aeroportului Henri Coandă, faza a treia, obiectivele principale sunt reconfigurarea terminalelor Sosiri Internaţionale şi Curse Interne în noul terminal Sosiri ce va fi gata în decembrie 2011. Extinderea terminalului Plecări Internaţionale, a drumurilor de acces şi a altor lucrări conexe se va finaliza în iulie 2012.

Finalizarea fazei a treia a proiectului de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului Henri Coandă se va produce în 2012, iar valoarea totală a investiţiilor este de 1,3 miliarde euro.


10 December 2010