Mai mult decât imobiliare!!!!!!
 

Gheţea: Majorarea plafonului la Prima Casă va scumpi rapid locuinţele

Propunerile bancherilor pentru modificarea programului guvernamental indică o creştere a valorii creditelor acordate de bănci pentru Prima Casă. "Noi ne gândim că o trecere de la 60.000 la 100 de mii nu ar fi deloc de neglijat. Ar trebui să vedem pe zone, poate că în anumite zone nu ar trebui să avem plafoane aşa de mari. Susţinem ...
Comentarii (84)
#34. dmf31 | 05.02.2010 | 09:51
8 (1/9)   
Duceti-va la munca ca nu mai vrea nimeni credite, se strange latul ?
#33. ishtar | 05.02.2010 | 08:35
8 (1/9)   
@emil: sunt un tanar inginer IT, nu speculant, si da, vreau sa scada preturile a.i sa cumpar cu cash fara credit; in situatia mea sunt multi alti tineri cu joburi serioase care vor sa cumpere cu cat mai putin credit si doar pt familia lor.
E drept ca multi o sa speculeze prabusirea preturilor pt a cumpara acum si a vinde mai tariu mult mai scump, insa trebuie sa recunoastem ca preturile au ajuns la un nivel "caraghios".
Apoi, cum o sa circule banii daca eu iau un credit pt locuinta si cumpar de la tanti gheorghina de 77 de ani care o sa-i bage in banca sau naiba stie unde? vezi tu in acest scenariu implicate si alte ramuri ale industriei ?
#32. anonymus | 05.02.2010 | 08:25
9 (2/11)   
Are dreptate, preturile vor creste (10-15%), alimentate de rapacitatea si prostia romanilor.
Ceea ce nu ne spune stimabilul domn Ghetea este ca imediat dupa aceea se vor duce in jos cu probabil 25-40% fata de momentul actual.
Domnule Ghetea, stimabile expert, toba de cunostinte economice, acolo unde nu ai putere de cumparare nu ai economie, si in Romania nu mai este putere de cumparare, exista numai un balon intins la maxim, care va exploda in curand.
ne-am lamurit si cu dumneavoastra.
#31. CUMPARATOR | 05.02.2010 | 06:35
8 (1/9)   
Puterea de cumparare, siguranta job-urilor cand ele exista, pe termen lung, calitatea vietii, acestea determina cumpararea de locuinte ! Nici vorba, programele artificiale, aruncate pe piata de guvern si Banci ! Sunt la vanzare, in prezent, in toate orasele din Romania, zeci de mii de ap., case, terenuri, nimeni nu cumpara, lipsesc cele trei elemente citate mai sus. In plus, din 2009, Fiscul si Bancile creditoare, au inceput sa scoata la licitatie sute de imobile, executate silit, nu se platesc ratele de catre proprietarii debitori ! In Romania, parbusirea economica, face ca imobiliarele sa nu poata fi cumparate, nu conteaza cat cer proprietarii, imobilele nu sunt cumparate !
#30. Oz | 05.02.2010 | 00:33
4 (2/6)   
Scumpirea de care vorbeste domnul Gheţea nu va fi foarte mare. Nu cred ca se va ajunge la nivelul inceputului anului 2008.
#29. Balasoiu Emil | 05.02.2010 | 00:12
-6 (9/3)   
ishtar, economia va progresa cand banii vor circula mai usor pe piata. Este in interesul tuturor sa se intample asa. Singurii care au interesul sa fie dezastru imobiliar sunt speculantii. Am vizionat o emisiune foarte intersanta la un prestigios canal tv in care se spunea exact asa: exista destule fonduri speculative care asteapta o prabusire a economiei si a sectoruului imobiliar pentru a cumpara ieftin, in loc de a investi corect.
#28. AristotelCostel | 04.02.2010 | 23:26
12 (1/13)   
@stefan

Inteleptul Ghetea sustinea in 2008 necesitatea creditarii pe mai multe generatii. Juridic e imposibil, moral se pliaza pe caracterul unui bancher securist si, in principiu, e o prostie fara limite.

Tovarasul Ghetea reprezinta ARB si toti baietii mancati, dar... din fericire... nu vor scapa.

P.S. Nici tu. :)
#27. AristotelCostel | 04.02.2010 | 23:19
8 (2/10)   
Domnu' Ghetea, daca vreti va insotesc la intalnirea cu Boc sa sustinem majorarea plafonului la 1 milion euro.

Personal, consider că va veni foarte curand momentul în care preţurile vor începe să se prăbuşească indiferent de plafon şi v-aş întreba din curiozitate de ce naiba aţi creditat atât în judeţul Bistriţa că-mi pare că CEC-ul e proprietar pe acolo? :)
#26. dmf31 | 04.02.2010 | 22:07
7 (1/8)   
Cred ca problema e atat de grava incat bancile au intrat in panica pentru ca au incurajat cresterea preturilor dupa 2002, iar acum se vad in portofoliu cu niste vechituri jegoase si infecte de apartamente de bloc pe care le-au creditat cu pana la 2300 de euro.
Am fost in aceasta vara in Roma si la periferia Romei erau case de vanzare in vile cu aprox 130000 euro aprox 100mp/util, si era totusi Roma. Sper cat mai curand sa inceapa sa crape cateva banci, pentru ca la noi nu s-a intamplat nimic cum a fost in vest, deci ce va fii mai frumos inca nu s-a intamplat
#25. @Dragoteanu Dragos | 04.02.2010 | 21:54
7 (1/8)   
Ati uitat un "mic" detaliu!...D-nul Ghetea reprezinta bancile.Ce vor bancile? 2 lucruri: sa scape de activele neperformante(constructiile neterminate/nevandute) si sa dea cat mai multe credite!Cum pot sa-si atinga mai usor aceste 2 obiective?Simplu.Facand "valuri" imobiliare!
#24. andrei | 04.02.2010 | 21:41
6 (1/7)   
Si inca ceva: bancile vor sa crediteze mai mult apartamente noi pentru ca dezvoltatorii care s-au imprumutat la ei sa poata sa isi plateasca ratele. In principiu ele vor stramba din nas cind vor auzi apt vechi si vor gasi chichite pentru care sa le refuze la creditare (ex. certificatul termic care intra in vig COINCIDENTA tot de pe 15 feb.)
#23. andrei | 04.02.2010 | 21:33
5 (1/6)   
cu acest comunicat se vrea alarmarea populatiei si poate poate ne ducem la banci (saptamina viitoare) si cumparam tot ce e de cumparat. Stati linistiti in romania nu au ramas decat oameni cu salarii de pina in 400 euro/luna. nu stiu cine isi permite un credit de 100 000 euro cu astfel de salariu. Va fi o crestere probabil ca anul trecut dar cum vor vedea ca nu vinde nimeni nimic va scadea din nou ... ca anul trecut. Idea e ca cei care cumpara sa negocieze totusi cu vanzatorul si nimeni sa nu mai faca gafa sa dea pe un apartament de 2 camere pe soseaua fundeni 120 000 euro (de exemplu)
#22. stefan | 04.02.2010 | 20:50
2 (2/4)   
pt lucifer#12:nu stiu unde ai observat ,in ceea ce am scris eu, vreun gram de ,,satisfactie'',este pur si simplu o constatare a ceea ce se intampla in aceste zile=de aceea am si dat ca exemplu reportajul video!!!!cat despre dorinte=eu le doresc sanatate copiilor tai..;#16 gogule=esti tare(=natia aceasta nu a fost in stare 45 de ani sa inlocuiasca un semianalfabet) -poate totusi explici cum se poate face ceea ce ai propus tu(intRo LUNA!!!),si care ar fi alternativa la preluarea puterii//
#21. Marx | 04.02.2010 | 20:39
0 (4/4)   
Bag de seama ca multi preopinenti iubesc istoria numelui meu si cred ca totul in viata e o pleasca . S-au cam dus vremurile alea cind unii se speteau cu munca si multi veneau doar la impartirea prazii . Treziti-va si nu traiti din amintirile parintilor ! . Munca serioasa si responsabila va aduce prosperitate - sunt destui care cistiga salarii de 800-1000 E fara sa fie brokeri sau mai stiu eu ce .
#20. ishtar | 04.02.2010 | 20:29
4 (2/6)   
@emil: spune-mi cum o sa se revigoreze economia daca o sa se reia creditarea pentru apartamente vechi?
#19. Balasoiu Emil | 04.02.2010 | 20:25
-6 (10/4)   
Salut noile reglementari din PC2. Tinerii din clasa de mijloc vor putea accesa credite pentru casuta mult visata. Dar bancile trebuie sa fie mai cooperante si sa reia creditarea, fara de care economia nu va face progrese, asa cum ne dorim cu totii.
Sa auzim de bine!
#18. dan-Spania | 04.02.2010 | 19:51
10 (1/11)   
Preturile au scazut si vor mai scade !!!Traiesc si muncesc de zece ani in Spania si stiu ce vorbesc !Am ocazia sa vad "pe viu" case si apartamente care au pierdut jumatate din valoare in doar doi ani si cred ca asta nu e totul!
#17. ishtar | 04.02.2010 | 19:39
11 (2/13)   
mai ramane ca statul sa interzica vanzarea imobilelor sub suma de 50.000 EUR
#16. gogu | 04.02.2010 | 19:35
8 (3/11)   
vin cu o propunere concreta de iesire urgenta din criza economica si sociala cumplita in care ne aflam si care o sa se adinceasca si mai mult:

- DEMISIA, ARESTAREA, JUDECAREA SI PUSCARIA PE VIATA IN REGIM DE URGENTA (MAX O LUNA) pentru SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE a GUVERNULUI BASESCU
este singura sansa sa scapam de colapsul social-economic in care ne-au bagat acesti politicieni INCONSTIENTI cu buna stiinta
#15. lucifer | 04.02.2010 | 19:32
9 (2/11)   
@ana ditoiu: esti atat de hilara, incat nici nu ma pot opri din ras...esti agenta sau ceva analist imobiliar din lehliu gara?
#14. ANA DITOIU | 04.02.2010 | 19:30
-16 (18/2)   
preturilor vor urca mult mai mult cine nu a profitat pana acum asta este, au fost si inca mai este o perioada foarte scurta asta insemnand 2 sapt in care se mai pot cumpara case cu pretul mai mic dar bineinteles cine are acum bani sau cine se poate imprumuta acum repede ...:((
#13. gogu | 04.02.2010 | 19:26
10 (2/12)   
ghetea la pariu ca preturile o sa pice in cap mult mai rau chiar si cu aceasta marire de plafon?!!!
PICAJ TOTAL FARA LIMITE O SA FIE PE IMOBILIARE - CINE O SA BAGE BANI MACAR SA NU ZICA CA NU AU FOST UNII CARE SA LE SPUNA - TEAPA PLACUTA :))))
#12. lucifer | 04.02.2010 | 19:23
7 (1/8)   
@stefan: asta iti produce o satisfactie teribila? Daca da, atunci iti doresc ca si copiii tai sa fie nevoiti sa cumpere garsoniere la 60.000 EUR, sa vezi pe ce o sa se duca banii
#11. dan-Spania | 04.02.2010 | 19:21
6 (1/7)   
Daca viitorii clienti nu se arunca "cu capul inainte" in primele doua sau trei luni de la lansarea programului o sa vedeti cum preturile o sa se "dezumfle" din nou.Comparati acest program cu programul "rabla" pt. masini,la care,pe parcurs s-au ridicat atit sumele cit si numarul de masini predate.
#10. stefan | 04.02.2010 | 19:04
-7 (11/4)   
Am urmarit in mai multe ocazii declaratile d-lui Ghetea si pot declara ca ideeile domniei sale sunt f.bine argumentate si pertinente.respect! ...daca ,acum,cand progr.1casa este inca o necunoscuta,a crescut pretul cerut pe imobile(vezi stirea video de mai sus),atunci ,cand va fi definitivat si pus in miscare ,probabil va urma si pasul doi,adica o a doua marire de pret ,probabil mai substantiala decat aceasta ,anuland in 2 saptamani toata scaderea cu care s-a confruntat piata imobiliare de~1an jumate
#9. vali | 04.02.2010 | 18:17
-4 (6/2)   
Aveti perfecta dreptate cu scumpirea apartamentelor!!!!Eu am o casa construita in 2008 in care mi-am bagat toti banii din vanzarea unui teren+imprumut la banca+ajutorul parintilor mei iar acum sunt nevoit sa o vand pentru ca nu mai am posibilitatea sa o duc la bun sfarsit si ma refer la faptul ca in momentul de fata este la glet si nu mai am posibilitatea de a o termina si revenind la subiect imi vin o groaza de oferte de schimb cu ap cu 2 camere!!!!!Precizez ca imobilul are 220 mp construiti 180 utili+teren 660 mp toate utilitatile si nu se afla intro zona defavorizata este in Buftea in care am bagat pana in momentul de fata 106 000E iar ei vor schimb NEBUNIII!!!!
#8. dan-Spania | 04.02.2010 | 17:40
5 (2/7)   
Romania functioneaza in virtutea inertiei indiferent de "legiuitorul roman" ,iar preturile se vor stabiliza in functie de cererea si oferta de pe piata.Cuvantul cheie este "rabdare".....!!!!!!
#7. surfina | 04.02.2010 | 17:30
11 (1/12)   
Dha! Normal ca toate babetele si mosnegii vor creste preturile la apartamentele comuniste!Vor fi 2 camere de 50mp 85.000 euro, bloc din 80.
Problema este ca fraierii care sa cumpere sunt din ce in ce mai putini.Insa intotdeauna se gasesc altii noi nouti gata sa puna la bataie o suma halucinanta de bani.
V-ati batut joc de tara asta!Sila si mila atata simt!
#6. emigram | 04.02.2010 | 16:59
11 (1/12)   
Vama Veche - hai sa Emigram ca alfel de hoti nu mai scapam.
Pretul real al unui apartamanet din perioada 70-80 ar trebui sa fie maxim 5-600 /euro pe mp.
Anul asta sa vedeti criza nu ce a fost in 2009.
Cine nu vinde la preturile de acuma o sa vanda la 75 % din preturile de acuma peste 6 luni ca nu are cine sa mai cumpere.
#5. lucifer | 04.02.2010 | 16:37
11 (2/13)   
oricum, imi pare bine ca lumea incepe sa-si dea seama de preturile aberante si sa amane momentul cumpararii
#4. lucifer | 04.02.2010 | 16:35
13 (1/14)   
cei mai mari hoti, politicienii, bancile si dezvoltatorii si-au dat mana si spera sa mai prosteasca pe amarati, facandu-i sclavi pentru toata viata...astia au cladirile, aialalti dau creditele, fraierii musca si isi distrug viata
#3. incredibil | 04.02.2010 | 14:21
12 (1/13)   
Dragilor de luni pana azi la auzirea acestei vesti ca se mareste plafonul , in Brasov au crescut preturile la apartamente cu 5-9% . Este incredibil astazi vorbesti ceva maine nu mai este valabil.
Mafia lucreaza.
Multi care doresc sa vanda si au marit preturile pentru apartamente din anii 70-80 nu o sa poata deorece nu sunt multi dispusi sa dea 300 de euro rata pe luna pt aceste blocuri.
Oricum o sa ia o mare TEAPA deoarece sunt putini in BV care o sa poata accesa creditele pentru prima casa 2 , stiu ce vorbesc sunt dir de filiala la o banca foarte cunoscuta.
#2. tanar 27 ani | 04.02.2010 | 14:14
10 (2/12)   
Cum este posibil ca o tara unde salariu minim nu depaseste 150 de euro sa doreasca sa creasca preturile la apartamente prin marirea grilei.
Cu siguranta sunt polite de platit catre mafia imobiliara.
Sunt de acord cu Andrei , daca o sa avem 1-2 mil de someri 4-5 mil activi si restul copii si pensionari cine o sa mai cumpere custile de 40-50 mp ale anilor 70 pe care se cer cu siguranta peste 1000 de euro pe mp.
#1. andrei | 04.02.2010 | 14:09
13 (0/13)   
Nesimtitii.
Normal ca o sa creasca preturile la apartamantele comuniste.
Sunt curios cine o sa se mai incumete sa dea peste 1000 de euro pe mp pe apartamentele construite in anii 70-80 .
Domnilor o rata de 300 -400 de euro pe viata pentru 50 de mp intr-o cusca asta ne doresc mafia bancilor si mafia imobiliara.
Singura solutie care o vad este sa emigram sa lasam tara numai cu someri , pensionari si cersatori si atunci sa vedem ce preturi o sa aiba apartamentele comuniste.
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Baba Novac , SU: 45 mp, 2 cam.
Rahova , SC: 72 mp, 2 cam.
Bucurestii Noi , SC: 56 mp, 2 cam.
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video