Tehnici profesionale de lucru în imobiliare (vezi mai mult)
29
MAI

Replica lui Ionuţ Negoiţă: „Cu 400-500 euro/mp se poate construi doar un coteţ"

Ionuţ Negoiţă, un dezvoltator român cu proiecte majore în Bucureşti, ne-a detaliat costul apartamentelor bucată cu bucată, pe zone, potrivit calculelor proprii. Din punctul meu de vedere, nu are nicio legătură salariul mediu pe economie cu valoarea unui produs. Este o aberaţie. E ca şi cum aş spune eu că un producător anume de maşini ...
Comentarii (125)
#25. daniel | 22.04.2009 | 20:52
6 (0/6)   
Asa cum stim teoretic cu totii, pretul unei locuinte variaza in functie de mp construiti, de gradul de vechime, de cat de avantajoasa este locatia lui in orasul respectiv si chiar de importanta orasului in sine. La noi insa toate acestea erau doar mizilicurile de-nceput pentru ca pretul crestea mereu proportional doar cu matul nesatul al vanzatorului tradus cica in "pretul zonei" ! Discutiile de principiu se incheiau ca-n filmele cu ****: "nu-ti convine sefu'? treaba dumitale, eu oricum il vand pana la urma"! Exista pana acum negociere? Numai daca lansa vreun prost zvonul ca se construieste vreun mall in nu stiu ce locatie si gata... a doua zi preturile acolo explodau. Era incredibil, aia nu era o piata normala. Stiu cat de muuuult castigau de pilda dezvoltatorii imobiliari la vanzarea constructiilor noi, poate ca inca isi mai pot permite sa astepte... o eventuala redresare, dar eu sper sa-i vad la anu' vanzand chiar sub pretul de cost !
#24. ZEUS | 22.04.2009 | 20:51
4 (1/5)   
Domnul Prigoana are dreptate,piata imobiliara va scadea in continuare pina in a doua jumatate a lui 2010,iar raportul intre venitul mediu si pretul unei locuinte ar trebui intradevar sa fie cel specificat mai sus. In privinta dnului Negoita,sa vorbeasca mai putin pentru ca mai au si altii firme de constructii si mp la un bloc cu 8 - 10 nivele nu depaseste 300 euro + 50 - 100 euro/mp de teren, ajungem la 400 euro/mp. Normal ca trebuie adaugat si profit si ajungem la un pret onorabil de 700 - 800 euro/mp construit ! Nu discutam de firma de ridicari auto a domnului Prigoana de la Republica,unde platesti sa-ti iei masina inapoi 1200000 la Politie si 5500000 catre dnul Prigoana....,. Ce sa facem America este scumpa...!
#23. mika | 22.04.2009 | 19:54
6 (3/9)   
Tuturor celor care cred ca preturile aberante ale locuintele de pana acum sunt normale si corecte(cred ca sunt cei care au proprietati si vor sa se imbogatesca rapid si fara un minim de efort) le spus un singur lucru: preturile vor sacadea in continuare pentru simplu motiv ca oamenii nu mai au bani sa le cumpere.Se restructureaza mii de locurii de munca iar cei care mai au serviciu sunt nevoiti sa accepte salariI injumatatite.
Are dreptatea Silviu Prigoana.O locuinta trebuie sa aiba un pret pe care majoriatea celor carora le este destinata sa poata sa o cumpere inrt-o viata nu in 10 vieti.Ma bucur ca mai sunt oameni realisti in tara asta care au inteles ca un apartament nu este singurul lucru cu care ramai dupa o viata intreaga de munca si sacrificii.
#22. fritz | 22.04.2009 | 19:49
-2 (6/4)   
Dragilor,

Sper ca dupa aceasta criza oamenii vor fi mai intelepti; binenteles ca un apartament la ultimul etaj in Militari, Pantelimon, Salajan nu va mai ajunge la valoarea de anul trecut. Nu inteleg cum de oamenii au dat atatia bani pe asa ceva. Totusi, apartamentele bune, vor avea in continuare cautare si pret bun. (Incercati sa va cumparati un apartament in Satul Francez - costa la fel).
Deasemenea, sper ca dupa toate astea vom citi cu totii (inclusiv eu) mai atent ce semnam pe la banci.

Si nu in ultimul rand, nu inteleg un lucru; pe toti oamenii pe care i-am intrebat, au recunoscut ca cel mai bine a fost in perioada guvernului Tariceanu (nu PCR, PSD, CDR).
Cu toate astea, la vot au venit numai 30%, si numai 30% au votat cu liberalii. Cei care nu fost la vot si au preferat un mic de 1 dec, nu au dreptul sa vorbeasca. (da, v-ati prins, tin cu liberalii, si da, sunt de acord ca au si ei multe, multe bube)

Piata imobiliara evolueaza cu intreaga economie. De ce sunteti surprinsi ca avem probleme? Guvernul va face totul pentru cei saraci; le va da sa nu moara, dar nu le vor crea conditiile sa devina bogati; iar pe cei bogati ii vor izgoni; nu cred ca in costructii va accepta cineva 15-20% profit. Asta e doar pentru FMCG.

Parerea mea!!!
#21. camila | 22.04.2009 | 19:25
0 (4/4)   
Dl Silviu Prigoana are dreptate...numai niste oameni timpiti pot sa puna asemenea preturi.
Eu ma chinui de 3 ani sa imi iau casa dar cu salariul din romania nici acum nu am reusit.
au ajuns chiriile mai mari decat salariul minim pe economie.Niste tampiti care nu le pasa de lume numai de buzunarele lor...............................
#20. rosal | 22.04.2009 | 19:23
5 (1/6)   
Da sa ridicati masini cu 500 de ron nu e cam bataie de joc?
Bine va zice dl Negoitza cand spune ca prea va pricepeti la multe!
#19. Apolodor | 22.04.2009 | 18:59
0 (3/3)   
Si eu am destule argumente sa sustin ca domnul Prigoana si alti politicieni ca el , ar trebui sa faca tot ce depinde de lumea politica astfel incit salariile sa creasca la nivelul celor din vest , sa stirpeasca hotia generalizata care , ca un cancer , maninca si bruma de corectitudine ramasa , sa nu mai fie ipocriti si nu in ultimul rind , sa aibe simtul responsabilitatii cind fac declaratii care pot influenta piata ( daca era un comentator oarecare , nici o problema ) . Altfel , pot sa intreb si eu , ca un cunoscator al domeniului , de ce a preluat ROSAL-ul in faza initiala , contractele fostelor IGO-uri pastrind pretul salubrizarii la un nivel de circa 4 ori mai mare decit cel real .Am baza de calcul si vorbesc documentat . Cheltuielile de salubrizare, oriunde pe teritoriul tarii pot fi reduse de doua ori fara probleme .
#18. romeo tarhon | 22.04.2009 | 18:53
1 (3/4)   
Nmernicul asta lacom si steril sufleteste, care a confiscat si monopolizat afacerile din cele mai multe localitati si domenii, intrand prin votul fraierilor in parlament, dezinformeaza pana si in privinta evolutiei pietei imobiliare, aidoma lui Patriciu si a altor **** de magnati care fac prognoze dirijate, mincinoase spre a cobora cat mai mult preturile imobiliarelor pe care stau la panda sa le praduiasca la preturi de chilipir, caci asta a mai ramas sa acapareze acesti vulturii si corbi care acum fac translatia inversa fata de anul trecut cand umflau preturile de se credea fiecare amarat bogat ca are un apartament si isi facea iluzii. Iar handicapatul asta, Prigoana, face cele mai parsive jocuri si manipulari, asa cum a procedat fata de pretul gazelor invocand contorizarea si calcularea in echivalent de KW, urmarea fiind scumpirea subita a gazelor prin noul mod de facturare si calcul. Individul asta cersea public, la televizor, sa i se dea si lui, macar dezinsectia si deratizarea asociatiilor de locatari din Bucuresti, nu doar salubrizarea...
Si ce nu i s-a dat! Pana si timpi de antena, el si nevasta, copiii, pe toate canalele, sa se dea in spectacol, ceea ce fac in mod jenant. Dar are imunitate, s-a facut politician, sa nu fie tras la raspundere pentru jaf, licitatii truicate, evaziune...****! Un sincer ****!
#17. Gogu | 22.04.2009 | 18:31
-1 (4/3)   
Nimeni nu va vinde sub pretul de productie . Marii dezvoltatori au in spatele lor fonduri de investitii care rivalizeaza cu bancile si care vor astepta linistiti momentul favorabil . Cei mici , chiar daca stau partial pe credite ( au si contributii proprii , altfel bancile nu le acordau creditul ) , au facut antecontracte si sunt oarecum acoperiti la vinzare . Cu exceptia unor cazuri izolate , cei ca '' neica nimeni '' trebuie sa-si obisnuiasca soacrele cu ideea ca si nepotii se vor bucura de cuibul stramosesc . In fond , nici pe vremea comunistilor nu avea toata lumea casa in proprietate , ba chiar foarte putini .
#16. marcel | 22.04.2009 | 18:11
3 (1/4)   
Nu stiu cata dreptate are dl Prigoana, dar ceea ce stiu este ca a falimentat o afacere imobiliara in America si ca face afaceri cu statul. A intrat in PDL probabil pt a face ceva bani sa isi rotunjeasca conturile. Vorbeste prea mult....
#15. Mihai | 22.04.2009 | 16:44
2 (2/4)   
Asteptati ca mai au unii de cumparat la preturi bune, gen Dl Patriciu....pe urma puteti sa dati buluc ca sa creasca iar preturile. Imi aduc aminte ca si Dl Patriciu spunea prin presa ca o sa scada preturile si la doar o luna a iesit la cumparat.
Probabil ca si dl prigoana vrea sa cumpere si are nevoie de mai mult timp.
#14. **** | 22.04.2009 | 15:57
0 (2/2)   
Cine este **** Zilisteanu ?! Ce realizari poate sa declare in domeniul imobiliarelor, **** ?! El si agentii imobiliari au nenorocit piata vanzarilor de imobile, prin umflarea nesimtita a preturilor la ap. vechi, pana cand acestea nu s-au mai vandut deloc. In schimb, dl. Prigoana s-a afirmat constant, progresiv in afaceri, sa faci bani in Romani prin munca este cumplit de greu. Preturile reale si accesibile pt. cetatenii din clasa de mijloc, la locuintele vechi ceausite, sunt cele progonzate de dl. Prigoana, de 20 000-35 000 Euro. Asa vor ramane, si in urmatorii 10 ani.
#13. alexandru cel destept | 22.04.2009 | 15:25
0 (3/3)   
CRED CA ACEST DOMN ARE DREPTATE.E UN OM F DESTEPT A FACUT BANI CEACE NU E DELOC USOR.EL E IN CONTACT CU PIATA AMERICANA CARE E BAROMETRUL TUTUROR ECONOMIILOR.CAND AMERICA STRANUTA TOATA LUMEA ARE PNEUMONIE.ASTEPTATI ASTEPTATI ASTEPTATI CU ACHIZITIONAREA CASELOR.PROPRIETARII VOR FI INEBUNITI SA VANDA .ACUM NU SUNT BANI
CASH IS THE KING
#12. meme | 22.04.2009 | 14:36
3 (0/3)   
cererea e muuuuult mai mica decit de spune. vorbesc de cea solvabila. din pacate cea mai are parte a cetatenilor : vorbesc de muncitori, soferi, asistenti etc nu prea vor avea sanse la cumpere. doar daca se va ajunge la prognoza lui prigoana. altfel n-au cum. daca astia care formeza grosul nu pot lua case atunci unde e cererea ? aia cu firme au destule case. specualantii au si ei destule. momentan preturile sunt prea mari ptr. speculanti iar chiriile scad vertiginos. numa' daca preturile vor ajunge f.f jos in asa fel incit o mare masa de oameni vor putea cumpara atunci cererea va fi mai mare decit oferta. chestie putin probabil in urmatorii 3-4-5 ani in romania.
#11. **** | 22.04.2009 | 14:28
2 (1/3)   
lasati acest **** de silviu prigoana in pace. Nu-l mai luati in seama. El fabuleaza in toate domeniile. In acest moment ii linge poalele lui basescu. scarbos din partea lui.
#10. Mad | 22.04.2009 | 14:07
0 (2/2)   
Dragilor, ok sunt pe de o parte de acord cu voi cei care doriti sa asteptati, insa mare atentie sa nu asteptati prea mult. Piata in acest moment duce lipsa doar de cerere (e normal intr-o recesiune, cand toata lumea sta in stand-by), dar ganditi-va in momentul in care toti cei care au asteptat atat de scazutele preturi, vor incepe sa iasa la cumparat? Cum credeti ca va evoula piata (ca doar e vorba de cerere si oferta nu)? Nu critic si nu judec pe nimeni. Astea sunt momente care vin si care trec. Deficit de locuinte a fost, este si va fi in continuare. In acest moment cu totii ne abtinem sa investim pt ca nu stim sau nu putem previziona viitorul. Parerea mea, trendul de crestere va reincepe in momentul in care cererea pt locuinte va iesi din abstinenta si toata lumea va da buluc pt un chilipir. Dar deja atunci va fi prea tarziu pt cei care au asteptat prea mult.
E doar o parere.
#9. Adrian | 22.04.2009 | 13:53
-1 (3/2)   
D-l Progoana ar trebui sa ne spuna mai intai cum se comporta bancile,care pot fi numite hapsane si lacome,si dupa aceea sa acuze si sa-l jigneasca pe cetateanul care plateste impozite la stat. Daca imi aduc bine aminte in orice tara civilizata se poate folosi un credit pentru rezolvarea problemelor de zi cu zi,numai ca diferenta este ca in orice alta tara dobanzile sant cu mult mai mici,iar problema care a aparut a fost din cauza somajului,dar la noi deocamdata problemele sant din cauza dobanzilor si cursului valutar.Si sa ne mai spuna domnul Prigoana cand o sa ia o atitudine revolutionara si la fel de transanta fata de banci care fac ce vor in tara asta . Dar nu prea cred ca are curajul. In alta ordine de idei as vrea sa-i vad si eu pe toti desteptii care fac preziceri fata de preturile apartamentelor cand vor avea ei un apartament de vanzare construit cu 100 000 de euro si fara nici o marja de profit si sa-l vanda cu 20 000,ca sa-si mai construiasca o casa,sau sa achizitioneze un aprtament mai mare din necesitati clare.Cum poti spune domnule Prigoana ca un apartament costa real 20 000 euro cand cu banii acestia nu acoperi decat fierul si betonul.
Iar mata coane Spirake crezi ca daca dezvoltatori vor fi executati silit ,banca iti va vinde dumitale apartamentul pe 1 euro cand ea are de recuparat milioane de euro?
In rest toate cele bune.
#8. titi | 22.04.2009 | 13:49
1 (1/2)   
Are foamea pe el, crede ca a gasit **** in Romania cand s-a intors din America. Acolo a dat chix si cauta noi ****
#7. meme | 22.04.2009 | 13:29
2 (0/2)   
ptr neica nimeni : mai ai rabdare pina incep executarile silite ade dezvoltatorilor oricum pina la anu' macar. crede-ma ca fac afaceri : momentan e linistea dinaintea furtunii. in economie e nasoleala mare de tot. vor fi niste taifunuri mari de tot care vor afecta rau de tot pe toata lumea. oricum nu te imrumuta sub nici o forma.
si inca ceva : toti prognozau pina acu 1 an o crstere sustinuta a salariilor. pai mai fratilor voi n-ati inteles ca toate multinationalele sau toti strainii nu vor da niciodata 700 euro la muncitorul roman!!! stiti de ce : ptr. ca cu banii astia sau un pic mai mult gaseste la el acasa. atita vreme cit salariile vor fi semnificativ mai jos ca le ei vor mai veni in romanica. daca salariul muncitorului va sari de 350-400 inchid pravaliile si pleaca. spre est spre sud etc. indiferent de ce spun politicienii asta e realitatea cruda. momentan situatia e mult mai albastra ptr. ca azi la nivel mondial sunt capacitati uriase de productie nefolosite. eu zic ca va fi stagnare mondiala o destul de lunga perioada de timp. asta inseamna clar investitii f. mici in romania. cam asta e realitatea.
#6. neica nimeni | 22.04.2009 | 13:16
3 (0/3)   
Ar trebui sa ne spuna dl. Zilisteanu din ce bani a facut burta aia mare si nesimtita si apoi sa dea afaturi .
Pt. dl. Adrian : ati fost totusi nechipzuit cind ati avut incredere in cuvintele guvernantilor , eu am preferat sa stau la mama soacra si sa astept vremuri mai bune , care spre norocul meu au venit , 3 camere in 2008 - 180.000 euro ; 3 camere 2009 - 70.000 euro si mai am rabdare inca citeva luni .
#5. meme | 22.04.2009 | 13:10
2 (0/2)   
ptr adrian : mestere imi pare sincer rau ca ai crezut in ceea ce spuneau politicienii de atunci mai ales 'meseriasii de vosganian si tariceanu', dar cred ca ar fi trebuit sa mai asculti pe unii care nu aveau neaaparat interes direct (gen directori de banic, politicieni). mai ales ar fi trebuit sa citesti prognozele FMI si ale agentiilor de rating pe care nimeni nu le baga in seama cind ziceau ca moneda e supraevaluata, cind aveam deficit record. acu' daca ai comis-o asta e, o sa-ti duci crucea si sper s-o poti duce. de curiozitate : pe cit ai facut creditul ?. inca o intrebare : ai mai crede creodata pe banditii astia care se dau mari analisti imobiliari si care manipuleaza de ingheata apele ?
#4. adrian | 22.04.2009 | 12:27
3 (1/4)   
Am luat si eu acum doi ani, la fel ca milioane de romani, un credit ipotecar in valuta. Dl. Silviu Prigoana, cunoscut om de afaceri si politician, membru de vaza PDL, spunea in urma cu cateva saptamani, ca cei care au in prezent probleme cu rambursarea creditelor au fost nechibzuiti, hapsani si lacomi. Asta ar insemna ca au luat mai mult decat ar fi avut nevoie si mai mult decat ar fi putut rambursa. Personal, cu toate ca acum am probleme cu rambursarea ratelor din cauza scaderii salarului, a cresterii euro, a cresterii inflatiei, etc., la momentul in care m-am hotarat sa fac un credit pentru a repara casa nu am fost nici snob, nici nechibzuit, nici hapsan, nici lacom. Dimpotriva, veniturile mele acopereau costurile creditului si, dupa toate cheltuielile lunare ale familiei, puteam sa fac si o mica economie. In plus, unul din cele mai importante aspecte care m-au facut sa apelez la credit a fost influenta mass-media. Mai concret, toata media era sufocata de politicieni care asigurau pulimea (pe mine adica) de bunastarea natiunii, ca economia duduie, ca avem o crestere economica neasemuita. Toti guru ai analizei economice televizate confirmau ca leul se intareste, inflatia scade, salariile pe economie cresc, pensiile cresc, dobanzile bancare scad, etc., etc. Totodata toti politicienii aflati in campania electorala, mai ales PSD si PDL, promiteau cresteri economice, salariale, scaderea inflatiei....... In aceste conditii cum are nesimtirea politicianul Prigoana sa ma faca nechibzuit, hapsan si lacom? In alta ordine de idei, cum au nesimtirea politicienii sa scada salariile, sa creasca taxele si impozitele in conditiile in care numesc directori politici la descentralizate pentru a truca licitatiile din cel mai mic catun pana in capitala, indiferent de natura achizitiei? Cum pastreaza sau semneaza in continuare numai contracte dezastruase pentru cetatenii romani in domeniul energiei, infrastructurii, privatizarii, etc? Evident, intrebarile sunt retorice.
#3. JocK | 22.04.2009 | 12:27
1 (0/1)   
Domnul Zilisteanu lucreaza intr-un domeniu plin de interese, iar in acest domeniu al imobiliarelor nu poate sa existe decat dezinformare din partea dansului (vezi comentariu Belly) in aceste momente. Intr-adevar si domnul Prigoana exagereaza, dar preturile vor continua sa scada "fara dar si poate" mult timp de acum incolo. Intrebarea este simpla: Poate aceasta tara sa treaca pe un drum ascendent in ale imobiliarelor inainte ca alte tari din Europa, mult mai puternic dezvoltate din punct de vedere economic sa se puna pe picioare?? Nicidecum. Noi tre' sa asteptam cel putin un an, un an si jumatate pana ce piata imobiliara din Statele Unite se va redresa, si tocmai atunci putem spune ca vom trece pe un culoar de revenire in Romania
#2. belly | 22.04.2009 | 11:41
2 (0/2)   
Voi aveti incredere in ce zice Zilisteanu? El era cel ce indemna oamenii sa cumpere apartamente de 2 camere la 100.000 EUR si spunea ca isi vor mentine cresterea in urmatorii 20 de ani. Parca tot el spunea ca in Romania exista o cerere practic infinita de locuinte si ca oamenii vor da oricat numai ca sa aiba casa lui.

Domnule Zilisteanu, in locul dumneavoastra, nici nu m-as mai gandi sa dau sfaturi la "cunostinte" daramite sa mai dati si interviuri.
Intradevar Prigoana exagereaza, dar preturile vor scade pana vor ajunge la 2 salarii medii pe metru patrat.
#1. spirake | 22.04.2009 | 11:32
3 (0/3)   
exagereaza putin dar preturile vor scadea puternic. astept primele executii majore ale dezvoltatorilor. atunci va fi marea scadere
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Soseaua Nordului , SC: 190 mp, 3 cam.
P-ta Victoriei , SU: 116 mp, 3 cam.
Blog IMOPEDIA
RUN
16 Mai 2012
Gala Agentului Imobiliar a fost, din nou, un moment de marcă al pieței imobiliare românești. Ca în fiecare an, ...
Dragos Dragoteanu
21 Mai 2012
Ca multi dintre voi, ma uit la fotbal de zeci de ani. Acum voi vorbi despre un model de succes. In politica si in ...
Giulio Angheloiu
22 Mai 2012
Cum putem ieşi cât de cât din mizerie? Cum putem scăpa de sărăcie? În principiu, nu există decât patru drumuri ...
Daniel Dobre
22 Mai 2012
FOCUS s-a nascut intr-o seara friguroasa de iarna, la o cafenea in Cismigiu.  A fost o propunere la care Ileana Preda ...
Adrian Crivii
22 Octombrie 2011
We are now facing one of the most critical moments of the financial crisis and the major decisions that are taken on a ...
Gabriel Alexandru
14 Octombrie 2011
A venit timpul sa discutam si despre drepturile Vanzatorului, dupa ce am tratat separat drepturile Cumparatorului aici ...
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video