Sotul are un imobil dinaintea casatoriei. Putem aplica impreuna pentru PRIMA CASA?

Majoritatea cititorilor de pe IMOPEDIA.ro se confrunta cu aceasta situatie: sotul/sotia detine dinaintea casatoriei, (deci un bun propriu) un imobil sau cota parte dintr-un imobil, ceea ce aparent, face posibila aplicarea pentru programul Prima Casa. Din pacate insa nu este asa. Codul familiei vine si ne rastoarna umbra de speranta: Conform ...
Comentarii (129)
#79. Ana-Ligia | 03.06.2010 | 15:12
1 (0/1)   
Partea cea mai buna la BRD este ca nici nu dureaza atat de mult ca la celelalte banci evaluarea dosarului. Nu lucrez si nici nu cunosc pe nimeni la BRD dar deocamdata, sunt cei mai ok dintre banci, si am umblat la multe banci. Sper sa nu ne faca vreo surpriza pe parcurs cu plata ratelor pentru ca deocamdata sunt incantata de ei. Ma rog in limita in care poti fi incantat de o banca pentru ca oricum sunt sacali dar tre sa alegi raul cel mai putin rau.
#78. Stefan | 03.06.2010 | 12:01
0 (0/0)   
Asa este , vorbisem cu un agent imobiliar si mi-a spus ca are 3 clienti in aceasta situatie si n-au avut probleme la BRD.
#77. Ana-Ligia | 03.06.2010 | 11:59
0 (0/0)   
Era vorba de BRD. dar e bine daca e si la alte banci valabila treaba asta. Sper ca nu vor afecta politica bancii aceste informatii. Succes tuturor!
#76. Stefan | 02.06.2010 | 18:44
0 (0/0)   
Si care este celalta banca? Eu am sunat la BCR si au spus ca se poate. Am sunat si la Banca Romaneasca unde este oferta mai buna si au spus ca nu se poate. Ce varianta ati ales dvs ?
#75. Ana Ligia | 02.06.2010 | 16:58
0 (0/0)   
Eu ma refeream la alta banca dar ma bucur sa aud ca s-a rezolvat si in alta parte. Asta e de bine. Inseamna ca tot mai multe banci curteaza ideea. Succes!
#74. magda | 02.06.2010 | 11:35
0 (0/0)   
la bcr.ca doar nu e nimic de ascuns.totul e legal.nu?
#73. **** | 02.06.2010 | 10:24
0 (0/0)   
Si totusi la ce banca?
#72. magda | 13.05.2010 | 12:33
0 (0/0)   
asa este.va multumesc pt raspunsuri si idei.sa stiti ca daca nu citeam aceste mesaje nu mai incercam disperata la toate felurile de banci,sucursale.am zis ca daca s-a putut la cineva trebuie sa gasesc si eu. numai bine si bafta tuturor in aceste vremuri de criza!
#71. Ana Ligia | 13.05.2010 | 12:13
-1 (1/0)   
Ati vazut ca se poate? trebuie doar cautata portita. V-am spus ca asta e singura solutie pe care ti-o ofera unele banci: sotul neproprietar sa fie cel care ia creditul iar celalalt sa fie doar coplatitor pentru a nu fi nevoit sa dea declaratie si in felul acesta sa fie si ei acoperiti. Ma bucur ca s-a rezolvat. le uram succes si celorlalti!
#70. magda | 13.05.2010 | 11:03
0 (0/0)   
eu am gasit o banca ce ma poate ajuta in felul urmator.sotul ia creditul iar eu sunt co-platitor.e o prostie.la banci habar nu au despre legi si cum se aplica, ce sa ne mai lamureasca si pe noi.eu am tot incercat in covasna unde locuiesc si peste tot mi s-a raspuns ca nu pot accesa creditul.acum am sunat la buzau la o cunostinta si am gasit.bafta tuturor!
#69. Ana Ligia | 13.05.2010 | 10:43
0 (0/0)   
Va mai pot da un indiciu sa incercati pe calea mosilor sau la unirii(daca sunteti din bucuresti). Succes!
#68. magda | 06.05.2010 | 17:59
0 (0/0)   
se pare ca multi sunt in situatia in care unul dintre soti detine dinaintea casatoriei o locuinta sau o cota parte.imi pare rau ca dezamagesc dar eu sunt de parere ca nu veti gasi banca.eu am fost si in judete diferite si tot degeaba.nu inteleg de ce nu sunt eligibila acestui program pt ca eu am si vandut garsoniera inainte de casatorie.dl boc spunea ca acest program se adreseaza celor care nu au nimic.ei bine nici noi nu avem nimic.ce conteaza ca am avut o garsoniera de 11 m?sa se gandeasca cei care fac legile ca nu poti locui cu sot si copil pe 11 m sau 13 nici numai stiu sigur cat avea.stiu doar ca era o camera si o baie extrem de mica.eu am fost la o banca unde mi s-a transmis ca se incearca sa se gaseasca o solutie pt cei ce sunt in situatia mea...acum numai am decat sa astept.altfel de credit nu imi pot permite.
#67. alexia_horascu | 06.05.2010 | 14:08
0 (0/0)   
Eu s isotul incercam sa accesam acest program,dar ne lovim de aceeasi problema sotul are un apartament impreuna cu parintii dobandit inaintea casatoriei, dar as vrea sa accesez eu programul neavand nicio proprietate pe numele meu.
V-am dat adresa de email pentru a-mi comunica numele bancii si a nu creea probleme.
Am incercat la 2 banci pana acum si voiam sa merg sa incerc la banca la care dvs. ati reusit fara sa mentionez macar ca stiu de undeva ca se poate. Daca nu imi puteti transmite informatia pe email nu este problema,am sa incerc sa gasesc aceasta banca singura.
Multumesc!
#66. Ana Ligia | 05.05.2010 | 22:16
0 (0/0)   
Din pacate nu pot spune numele bancii pentru ca nu stiu exact unde merge informatia si nu vreau sa opresc aici ajutorul oferit de banca respectiva tinerilor.. daca intelegi ce vreau sa spun. atata indiciu pot da ca e o banca mare(una din cele mai mari) si ca nu toti cei consultantii stiu despre ce e vorba dar daca mergi la mai multe sucursale vei intalni si pe cei care stiu. imi pare sincer rau dar nu vreau sa fiu egoista si sa opresc acest ajutor aici. rau se face usor..
inca un mic sfat: rugati-i sa intrebe in backoffice daca sunt amabili si sa vada ce le spun cei de acolo.
Mult succes si inca o data imi pare rau!
#65. alexia_horascu | 05.05.2010 | 13:20
0 (0/0)   
Ana Ligia imi poti spune numele bancii? multumesc
alexandra_horascu@yahoo.com
#64. Ana Ligia | 04.05.2010 | 08:45
0 (0/0)   
Cred ca n-ati dat inca de banca, care trebuie. eu zic sa mai incercati. nu e vorba neaparat de pacalit statul ci e vorba de a-ti crea singur(si cu ajutorul bancii) conditiile sa te descurci in viata, mai ales ca in romania este doar o chestiune de timp in ceea ce priveste legile. se va modifica aceasta lege in momentul in care cineva important va avea nevoie sa acceseze prima casa si va avea problema cu casa dinaitnea casatoriei. deci e doar problema de timp. am experienta in dintr-astea asa ca lupta mea in a-mi primi drepturile continua..
#63. magda | 03.05.2010 | 19:12
0 (0/0)   
nici nu incerc sa caut sa mint statul.doar incerc sa gasesc o cale legala.macar sa dorm linistita pe perna mea (chiar si in chirie).am vrut sa facem asa dar ni s-a spus de la banci ca nu se poate sa ia sotul creditul si eu sa fiu coplatitor, ca doar sunt sotia lui si ca declaratia trebuie data de ambii soti.nu stiu cand ati facut dvs creditul, dar ma bucur ca mai sunt si persoane care au noroc, pentru ca eu sunt tare dezamagita acum.spusesem ca am gasit banca ce ne permite sa accesam programul, dar azi dimineata am fost sunati si ni s-a spus ca s-au modificat conditiile si daca am avut locuinta chiar si inainte de casatorie nu putem lua creditul.o zi buna. si cine stie poate se va mai schimba, va aparea altceva...
#62. Ana Ligia | 03.05.2010 | 09:46
0 (0/0)   
Ca sa nu fiti nevoita sa stati stresata cum ca mintiti statul, puteti sa luati creditul pe numele sotului si dvs sa fiti coplatitor. Eu asa am facut si n-a fost nevoie sa dau si eu declaratie ci doar sotul.
#61. magda | 03.05.2010 | 08:14
0 (0/0)   
nu este vorba de nici un divort.pur si simplu inainte de casatorie am avut o garsoniera pe care am vandut-o.textul legii era ca la data de 4 iunie 2009 nu ati detinut...pana pe 16 aprilie...acum nu mai aduce nimeni aminte de aceasta data ci doar sa nu fi detinut pana la accesarea programului...dar eu incep astazi dosarul pt ca banca mi-a dat tot formular din acela vechi, deci eu nu am cu ce sa mint in declaratie.sper doar sa treaca dosarul si de Fondul de garantare.
#60. magda | 29.04.2010 | 09:27
1 (0/1)   
va multumesc frumos pentru raspuns. aveti mare dreptate.ieri am gasit o banca ce raspunde cerintelor noastre de a face un credit.am explicat situatia care a fost analizata de juristi, apoi am primit un apel telefonic prin care mi s-a comunicat sa mergem la sediul bancii pt a face creditul, locuinta de dinaintea casatoriei nefiind o problema.am fost si la alte banci, dar acelea ne-au respins, motivul fiind locuinta mea de dinaintea casatoriei. o zi buna va doresc
»  IMOPEDIA.ro
0 (0/0)   
Credem ca mai presus de banca, trebuie sa fie in primul rand textul legii care spune clar ca daca la data intarii in vigoare a legii nu ati detinut o proprietate, in acest caz, puteti aplica. Deci daca la 4 iunie 2009 nu mai erati proprietara, atunci putei aplica. Sau divortul este mai recent?..
#59. Ana Ligia | 29.04.2010 | 07:55
1 (0/1)   
Raspunsul referitor la prima casa, problema locuintei de dinaintea casatoriei, este foarte simplu: depinde de banca. Sunt banci care considera ca noul imobil va insemna o a doua proprietate pt cel care detinea deja un imobil dinaintea casatoriei. dar sunt si banci (si a spus si la tv la stiri) care considera ca acel bun detinut dinaintea casatoriei nu se poate lua in calcul ca si bun comun pentru ca in cazul divortului sotul/sotia proprietarului nu se poate folosi sub nicio forma de ceea ce detinea acesta din urma dinaintea casatoriei. iar programul prima casa este pentru a ajuta cuplurile in achizitionarea unui imobil (sau cel putin asa zic ei) asa ca eu va recomand sa intrebati bine la toate bancile si chiar la mai multe sucursale ale aceleasi banci pana dati de persoana care stie despre ce e vorba. va garantez ca eu una am dat de aceasta banca, nu e una necunoscuta, ba dimpotriva e destul de mare, si imi convine si rata mai mult decat la alte banci. baft la noroc!
#58. magda | 28.04.2010 | 14:41
0 (0/0)   
buna ziua.intrebarea mea este:daca am detinut o locuinta inainte de casatorie, pe care am vandut-o tot inaintea casatoriei, sotul meu mai poate accesa programul Prima casa?va multumesc
#57. MAXIMUS | 26.04.2010 | 10:41
0 (0/0)   
Bunaziua. am si eu o intrebare: dupa moartea tatuli meu am primit 1/4( un sfert ) din apartament iar mama restul 3/4 ( treisfert ) impreuna am vandut ap si am cumparat o casa la tara tot ca si mai sus , mentionez ca la data succesiunii nu am fost casatorit iar la data cumpararii casei eram casatorit . Eu si sotia mai putem beneficia de programul prima casa?
#56. Lorena | 23.04.2010 | 10:57
0 (0/0)   
Buna. Am si eu o intrebare. Sotul meu a mai fost casatorit inainte si a obtinut cu fosta lui sotie o locuinta in regim ANL. Putem intra in programul prima casa?
#55. Ana Ligia | 09.04.2010 | 15:37
0 (0/0)   
Pai in cazul asta am si eu o intrebare ca se pare ca sunt grea de cap si nu inteleg. Spuneti ca daca, ex: sotia are un imobil in proprietate de dinaintea casatoriei, nici sotul nu poate aplica pentru prima casa pentru ca imobilul detinut de sotie ar intra ca si bun comun sau ma rog sotia ar deveni proprietara de 2 ori. pai si in cazul divortului sotul ar avea vreun drept asupra imobilului detinut de sotie dinaintea casatoriei? pentru ca daca nu, atunci incep sa cred ca e facuta ordonanta asta de urgenta a guvernului de femeia lor de serviciu care n-a stat sa se gandeasca la toate cazurile posibile si atunci vorba unuia dintre comentatorii de mai sus, ne stergem undeva (scuzati expresia) cu programul prima casa ca e la fel de accesibil ca si ANL-ul.
#54. dia | 02.04.2010 | 13:52
0 (0/0)   
''guvernul a hotarat''Adica?eu am o garsoniera luata cu credit ipotecar.am fost la banci si nu este nimic adevarat.mi-au spus clar ca nu pot accesa un astfel de credit.''a hotarat'' prin ce a hoytarat ce lege ce ou ce altceva?????astept un raspuns , daca exista
#53. Jeni | 01.04.2010 | 09:47
0 (1/1)   
Buna, am si eu o dilema: daca eu a obtinut un credit prima casa si la 1 luna ma casatoresc sotul poate fi introdus in actele de proprietate a casei, adica sa fim amandoi propietari?
Multumesc.
#52. irina | 31.03.2010 | 15:20
0 (0/0)   
eu chiar astept raspuns la #50 va rog
#51. irina | 31.03.2010 | 14:27
0 (0/0)   
Cat despre fals in acte nu cred ca poate fi vorba caci sotul meu chiar nu detine nici o proprietate cat de mica
#50. irina | 31.03.2010 | 14:24
0 (0/0)   
daca la banca ne-a fost acordat creditul pt prima casa si noi mergem si ne cumparam,care este lucrul cel mai rau care n-i s-ar putea intampla?si cum ar putea sa verifice ca eu mai am o proprietate?
»  IMOPEDIA.ro
1 (0/1)   
:) Da, este o chestiune de principiu aici. Dvs veti da o declaratie pe proprie raspundere ca nu aveti nicio proprietate pe nume, deci sunteti sigura ca vreti sa "omiteti" faptul acesta? Nu va sfatuim sa faceti asa ceva...
#49. irina | 31.03.2010 | 13:41
0 (0/0)   
Deci sa revenim si sa ne lamurim.Eu detin o garsoniera dinaintea casatoriei.SOTUL nu a avut si nu are nici o proprietate,teoretic este eligibil pt programul prima casa.Toate actele inclusiv creditul si casa pe care am cumpara-o ar fi pe numele lui eu sunt doar coplatitor pt cazul in care el ,sotul,nu mai poate sa plateasca ratele,Doamne fereste!
Intrebare :de ce nu se poate?
»  IMOPEDIA.ro
0 (0/0)   
Pentru ca, asa cum reiese din prevederile Codului Familiei, orice bun obtinut in timpul casatoriei devine comun prin efectul casatoriei. Ca atare Dvs ati deveni proprietara pe doua imobile,chiar daca nu aplicati personal pentru Prima Casa, ci sotul. Efectul actiunii sotului, se rasfrange si asupra Dvs.
#48. CristianS | 23.03.2010 | 14:28
1 (0/1)   
Buna...Am si eu o nelamurire: Eu nu am pe numele meu nici o proprietate, dar sotia are intabulat pe ea si pe fratele ei casa parinteasca, dupa moartea parintilor. Acestea intamplandu-se inainte de casatorie. Am fost la o banca si mi-a spus ca-i exclus sa am acces la "prima casa" , apoi am fost la alta banca di mi-a spus ca: "Beneficiarii programului «Prima casa» sunt persoane fizice care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu au detinut si nu detin, individual sau in comun, impreuna cu sotii lor ori cu alte persoane, in proprietate o locuinta, indiferent de modul in care a fost dobandita, cu exceptia cotelor-parti din locuinte dobandite prin mostenire si nici nu au achizitionat dupa aceasta data o locuinta, indiferent de modul de dobandire". Deci este o portita de iesire, si doar de politica bancilor depinde totul....Sper sa am noroc :))
»  IMOPEDIA.ro
2 (0/2)   
Exact, legea s-a modificat, in sensul ca si mostenirii unor cote-parti din imobil pot aplica. Va tinem pumnii! :)
#47. SUTO kinga | 03.03.2010 | 12:59
0 (0/0)   
V-as intreba, daca un spatiu comercial se considera locuinta? Pt. ca in lege asta se spcifica: sa nu detii o locuinta si credit ipotecar. Spatiul respectiv, nicodata n-a fost locuinta si e dobandita inaiuntea casatoriei, iar noi stam in chirie.
#46. Iftime Alida-Elena | 25.02.2010 | 06:30
0 (1/1)   
Daca am cumparat o casa la rosu (doar ridicata) pot beneficia de programul prima casa pentru a finaliza locuinta?
Acesta ar fi prima proprietate pe care o detinem.
Multumesc!
#45. LAVINIA | 12.02.2010 | 10:40
0 (0/0)   
Va rog sa ma ajutati cu o informatie: daca sunt in baza de rau platnici cu un credit achitat ma pot inscrie la program?
In situatia in care sunt angajata pe perioada determinata pot beneficia de acest credit, daca veniturile ne permit?
#44. Teodor Anca | 27.01.2010 | 11:46
-1 (1/0)   
Buna ziua,
Rog sa ma informati daca in situatia mea pot beneficia de prevederile programului Prima Casa: sunt casatorita, am un copil si inca inainte de casatorie, in urma decesului mamei, mostenesc in comun in cota parte (1/16) cu tata si cu alti trei frati, parte dintr-un imobil.

Va multumesc
#43. Teodor Anca | 27.01.2010 | 11:46
-1 (1/0)   
Buna ziua,
Rog sa ma informati daca in situatia mea pot beneficia de prevederile programului Prima Casa: sunt casatorita, am un copil si inca inainte de casatorie, in urma decesului mamei, mostenesc in comun in cota parte (1/16) cu tata si cu alti trei frati, parte dintr-un imobil.

Va multumesc
#42. Teodor Anca | 27.01.2010 | 11:46
0 (0/0)   
Buna ziua,
Rog sa ma informati daca in situatia mea pot beneficia de prevederile programului Prima Casa: sunt casatorita, am un copil si inca inainte de casatorie, in urma decesului mamei, mostenesc in comun in cota parte (1/16) cu tata si cu alti trei frati, parte dintr-un imobil.

Va multumesc
#41. Dan | 10.11.2009 | 16:46
0 (1/1)   
,, Prima Casa,, functioneaza exact cum a spus Calin de la #13 dar depinde de juristii fiecarei banci desi nu ar trebui, dar...BCR cel putin asa functioneaza unde am si primit aprobarea din partea fondului...
#40. Calin Mihai | 16.09.2009 | 13:58
0 (0/0)   
Am luat legatura cu Fondul National De Garantare a Creditelor IMM si am fost informat ca daca bunul a fost achizitionat inaintea casatoriei de catre unul dintre soti atunci poate accesa programul prima casa cel care nu are nimic pe numele lui.
#39. Ciss | 27.08.2009 | 07:40
0 (0/0)   
#38,

"""În schimb, le va fi refuzat accesul la un credit „prima casã” cei care au în proprietate o locuintã la data de 4 iunie 2009. Nu prezintã importantã modul în care au dobândit-o: cumpãrare, donatie, mostenire, licitatie etc. De asemenea, nu conteazã dacã este vorba despre o proprietate exclusivã sau proprietate comunã, si nici dacã solicitantul are o cotã-parte foarte micã."""

Daca plecam de la aceasta interpretare atunci sotia/solicitantul nu are in proprietate sau coproprietate nimic si ca atare poate sa aplice la program, pentru ca mostenirea este un bun exclusiv al D-vs si a fost obtinut inaintea casatoriei.
Acum, daca D-vs intrati co-aplicant la imprumut, pentru cumulul veniturilor, aici s-ar putea ca legea sa lase loc de interpretare deoarece va considera ca si aplicant, la fel ca sotia, iar D-vs aveti deja un procent din ceva. Acel ceva, ar trebui sa nu fie ceva de locuit, indiferent de starea in care se afla.

Este numai o opinie personala...

Acum ca sa fiu caustic, interpretarea legii tine si de tinerii juristi ai bancilor pentru ca exemple sunt destule ai am sa va dau unul.
Cu aproximatie, pana in 1999, la sectorul 4 Bucuresti, transcrierea/intabularea unei proprietati era doar o stampila pe actul de vanzare-cumparare. O tanara jurista a unei banci cunoscute nu a vrut in ruptul capului sa dea OK unui dosar de imprumut, doar pentru ca EA nu avea o hartie care sa semene cu intabularea de la celelalte sectoare, iar stampila Judecatoriei sector 4 nu ERA BUNA !!! DECI ??? In final s-a rezolvat!
#38. dan v | 25.08.2009 | 11:19
0 (0/0)   
dragii mei, daca poate cineva sa-mi dea si mie un raspuns concret, strict referitor la aplicarea legii, in situatia mea si a sotiei mele,lege, care ,dupa parerea mea lasa totusi o portita. de expl. inainte sa ma casatoresc, datorita decesului tatalui meu a avut loc o succesiune, deci am devenit automat proprietarul unei mici parti dintr-un apartament, eu ies din discutie, la mine situatia este clara, nu am dreptul sa aplic pt programul prima casa, insa asa cum am mai spus , intre timp m-am casatorit, sotia mea nu detine si nici nu a a detinut vreodata vreun imobil sau vreo parte dintr-un imobil, avand in vedere faptul ca daca ar vrea sa aplice pt acest program de creditare , doar ea o sa dea acea declaratie pe propria raspundere si mai avand in vedere ca ea nu are dreptul la acea particica pe care eu o detin, practic nu ar fi o declaratie falsa, daca ea ar semna declaratia pe proprie raspundere!!!! deci in concluzie ea ar trebui verificata pentru ca doar ea da acea declaratie.... mai mult am si gasit o banca care este dispusa sa ne acorde acest credit!!!!!! consultantul bancii , ne-a spus clar : dat faptului ca succesiunea a avut loc inaintea casatoriei, deci nu este bun comun, nu este nici o problema!!!! curios este totusi faptul ca intreband la o banca diferita raspunsul a fost negativ, explicand in amanunt situatia mea mi-au spus ca ei nu acorda creditul si gata!!! cum este posibil asa ceva ???!!! legea nu este aceeasi pentru toti????? TRAIM IN ROMANIA!!!!!! va multumesc!!
#37. A.E. | 20.08.2009 | 13:35
0 (0/0)   
Adi tu ai dreptate si eu am intrebat.Cineva mi-a spus ca la finante la impozite si taxe.Dupa codul numeric personal.
#36. Adi | 16.08.2009 | 14:24
0 (0/0)   
Daca declar la notar ca nu am mai avut un imobil si eu chiar detin o cota parte dintr-un apartament, cine si cum ma poate verifica?
Banca nu verifica pt ca am intrebat iar Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii nu stiu cum pot verifica pt. ca la Oficiul de Cadastru si Publicitate Mobiliara nu exista o baza de date comuna pt. toata tara si nici nu poti cauta dupa nume ci doar dupa imobil (iti pot spune al cui este un anumit imobil).
#35. Ciss | 05.08.2009 | 19:44
0 (0/0)   
Interpretarea unui avocat, citat :

BENEFICIARI
"".... . În schimb, le va fi refuzat accesul la un credit „prima casã” cei care au în proprietate o locuintã la data de 4 iunie 2009. Nu prezintã importantã modul în care au dobândit-o:
cumpãrare, donatie, mostenire, licitatie etc. De asemenea, nu conteazã dacã este vorba despre o proprietate exclusivã sau proprietate comunã, si nici dacã solicitantul are o cotã-parte foarte micã.
Dovada îndeplinirii acestui criteriu se face cu declaratia pe propria rãspundere a beneficiarului, data în fata notarului. Falsul în declaratii constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda. Declaratia autentificatã se va depune la dosarul de solicitare a creditului.
Cel care solicitã creditul trebuie sã dispunã de un avans de minimum 5% din pretul de achizitie al locuintei, dacã pretul acesteia este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau de 3.000 euro plus diferenta dintre pretul de achizitie al locuintei si 60.000 euro, dacã pretul acesteia este mai mare de 60.000 euro.
Deci limita maximã a creditului este de 60.000 euro, iar durata sa maximã este de 30 de ani.
Totodatã, solicitantul trebuie sã îndeplineascã si conditiile specifice prevãzute în cadrul normelor interne de creditare ale bãncii de la care urmeazã sã se împrumute.
Fiecare bancã are norme proprii privind anumite calitãti pe care trebuie sã le îndeplineascã un solicitant de credite: vârstã maximã, nivel de venit pe membru de familie, vechimea acestui nivel de venit (unele solicitã adeverinte de salariu pe ultimele trei luni, altele pentru sase luni sau chiar 1 an) etc. ....... .""
#34. unde esti tu Tepes Doamne.... | 05.08.2009 | 10:51
2 (0/2)   
Nu inteleg cum vine treaba asta cu "daca in urma unei succesiuni unul din soti detine un perete dintr-un nimic,se considera ca are ceva si nu poate aplica pentru prima casa,dar cel care are un proiect de constructie ptr o locuinta poate obtine imprumut!!! pai ala nu are in proprietate un teren????? deci are ceva !!! cum poti considera ca avind 1/4 dintr-un nimic (o darapanatura de casa) inseamna ca SUNT PROPRIETAR !!! proprietar pe ce ??
#33. antip.ulea | 04.08.2009 | 15:28
2 (1/3)   
una intreabarea altul e raspunsul, asa se face pe netu asta, ala intreaba daca un bun dobandit inainte de casatorie influenteaza criteriile, si i se raspunde ca un bun dobandit in timpul casatoriei e bun comun, asta vroia sa afle amaratul ala?,
doamna Laura... stati prea mult noaptea pe net si dati raspunsuri pe langa subiect, putina decenta tanti!
#32. marian costin | 04.08.2009 | 12:32
1 (0/1)   
Totodata, cine este cel care analizeaza dosarul din punct de vedere al eligibilitatii? Banca sau fondul de garantare?Cine verifica daca solicitantul si sotul/sotia detin sau nu o alta locuinta?
#31. marian costin | 04.08.2009 | 11:46
1 (0/1)   
Imi pare rau dar cred ca dati informatii incorecte. Legea este destul de clara si spune ca beneficiarul programului nu trebuie sa detina la data intrarii in vigoare o locuinta sau un credit ipotecar singura sau impreuna cu alte persoane. Aceasta se probeaza prin simpla declaratie pe proprie raspundere. In cazul meu sotia mea nu era casatorita la acea data,deci este perfect adevarat. Nu stiu de unde veniti cu aceste prevederi din codul familiei care cred ca nu au legatura cu subiectul nostru. Repet, interdictia se refera la detinerea, LA DATA INTRARII IN VIGOARE LA LEGII, a unei locuinte singur sau impreuna cu alte persoane, ceea ce nu este cazul. Dar cel mai bine am sa merg la banca pentru lamurir. Multumesc oricum dar cred ca gresiti!
#30. Laura | 04.08.2009 | 11:09
2 (0/2)   
preturile au crescut doar pe hartie ... in realitate nu da nimeni (doar vreun prost) mai mult de 700e/mp
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 

RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Aviatorilor , SC: 115 mp, 4 cam.
Unirii , SC: 76 mp, 3 cam.
Unirii , SC: 90 mp, 3 cam.
gama300_250.jpg
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video